Alla inlägg den 27 januari 2010

Av C&M - 27 januari 2010 23:29

på Leksand idag. Efter mina positiva känslor igår så går de blå-vita ut och totalt förnedrar sig mot Troja/Ljungby. Underskattning samt att de överskattar sin egen förmåga beror förmodligen denna pinsamma förlust på. Motivation slår klass...återigen.


Går inte att åka på en skridsko och tro att man ska vinna lätt. Har varit i den sitsen själv under min aktiva karriär och då brukade det oftast gå på skit. Om man efter tio minuter märker arr det inte gick så lätt som man trodde är det väldigt svårt att ändra nåt, speciellt mentalt, och vända en match.


Bara att bryta ihop och komma igen, som kroppsstrumpan Elofsson sa en gång i tiden.


Ha det bra alla/M

Av C&M - 27 januari 2010 18:44

Min käre sambo hade ett riktigt utlägg igår här på bloggen. Inte visste jag att han var så engagerad och hetsig om det där, älsklingen borde stå på barrikaderna och slåss för de fattiga och kräva samhällsförändring   . Det är roligt när han hetsar till sig om grejor, även fast en del påståenden kanske inte är helt välgrundade gillar jag att vi står på samma sida i de här frågorna. Skulle bli ganska svårt att ha ett förhållande där man står på helt olika sidor tror jag. Särskilt när jag är som jag är och vill att alla ska tycka som jag, för jag har ju rätt... Det här syns kanske inte så väl när jag är i offentliga sammanhang, men fråga mina kära vänner om en juldagsfest som spårade ur i en politisk diskussion... den var inte vacker.


Jag kan dock säga så mycket som att det här med politik är hopplöst. Du kan diskutera det hur mycket som helst, men du kommer sällan få någon att tycka som du. De som hoppar fram och tillbaks mellan rött och blått block har inte riktigt förstått vad partierna står för och vad de olika blocken har för politik. Byta mellan folkpartiet och moderaterna kan jag väl gå med på men att hoppa från att rösta på  sossarna till moderaterna, som verkar vara väldigt populärt nu, kan jag inte riktigt gå med på. Då har man inte riktigt fattat och lyssnar bara på vallöften. I gunden handlar det om vilka värderingar man har själv. Det finns stora klyftor i vad "blått" och "rött" anser i grundläggande frågor. Det är där man ska titta, inte på vallöften.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards