Alla inlägg den 20 januari 2010

Av C&M - 20 januari 2010 22:07

...vann idag Magdalena Neuner distansloppet i Antholz idag. Med tre bom vann hon med 5 sekunder före Kati Wilhelm. Hade helena varit med idag hade hon förmodligen vunnit igen...


Igår var vi och tränade för första gången på flera veckor och det känns idag. Julen har kommit mellan och massa gott ätande. Det har inte satt sig så mycket på vikten, nåt kilo har jag lagt på mig, men jag känner mig ändå plufsigare och tjockare i ansiktet. M har lagt på sig några kilo, men det kommer han snart tappa igen. Ikväll har vi ätit Moussaka, fast M köpte squash istället för aubergine. Han hade tydligen frågat mig igår om det är samma sak och jag svarade ja... snacka om tankspridd kanske. Men det gick det också. det var jättegott. nu sitter vi och knaprar morötter och dippar i lätt tzatsiki.


På tal om tankspridd förresten. Idag ringde en kund och hade probelm med sitt larm. Jag skulle byta ut hans central och det var bråttom. Ringde leveransavdelingen och sa att det bytet behövde göras snabbt och skickade ordernumret. När jag skulle käka lunch kom Molle och frågade om killen bara skulle ha en brandvarnare... Va?!? nä... en central sa jag... Jag la tydligen ett byte på en brandvarnare istället för en central. Duktigt Cicci! Det ordnade sig ju men pinsamt och om det inte var så att kunden skulle hämta den hos oss hade det ju inte märkts och han hade fått hem en brandvarnare istället för central...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards