Alla inlägg den 6 januari 2010

Av C&M - 6 januari 2010 22:29

Nervös men ändå inte kan man väl säga. Duschade förut och fick värsta svimningsattacken. Blev yr och började se flimrigt... var tvugen att sätta mig ner en stund...


Vill inte jobba imorgon, jag vill vara hemma en dag till och bara ta det lugnt. Tur att det bara är två dagar och sen helg. Fan, man ska inte vara ledig längre än en helg. Då blir man för van vid att vara ledig och förslappad. Vi ska kika på en film i kväll igen, The Proposal. Vi får väl se hur den är.


//C

Av C&M - 6 januari 2010 18:01

I förra veckan kom H&Ms senaste katalog. Varför skickar de ut dessa fortfarande? finns det folk som fortfarande beställer via katalog. Antagligen kan man väl anta det, annars skulle de väl inte skickas ut. Nu ska inte jag vara sån som dömer folk som inte använder internet men lite slöseri med papper kan man ju tycka att det är. Jag får kolla upp hur man avbeställer dem för handlar jag från hm så blir det på hm.se. Sällan handlar jag i h&ms butiker, det är alltid så rörigt och massa kläder och folk överallt. Nä, jag är bekväm och håller mig till att beställa på nätet. Förvånansvärt nog bukar kläderna passa bra trots att det är internetbeställt.


I en annons jag ser här till höger där jag skriver står det "Låna 500kr till 0% ränta, utbetalning direkt"... Varför vill man göra det? återbetalningstiden är 15 dagar. Om jag lånar 500kr nu, vad är det som säger att jag har 500kr att betala tillbaks med om 15 dagar. Nä, det där med sms och smålån är så jävla dumt. Jag förstår att folk är desperata men snälla, tänk efter. Det blir inte bättre av ett sånt lån.


//C

Av C&M - 6 januari 2010 17:57

men jag vet inte om jag blev så väldigt nöjd... tar nog ett tag innan jag kommer fram till hur den ska se ut.


//C

Av C&M - 6 januari 2010 17:14

Om man står och väntar på att få kröa iväg när man har rött i en korsning, bör man då inte försöka vara så snabb iväg som möjligt så de bakom hinner med också? Bör man inte fundera på om man är lite för seg när det nästan hinner bli rött innan du har kommit iväg. Idag stod vi vid ett rödljus och väntade, det blev grönt. Körde idioten framför? Nä... varför skulle han göra det? Tillslut kom vi iväg men det blev rött när vi var mitt i korsningen. Idioten framför tog en jävla tid på sig... Sånt kan jag bli så irriterad på.


Idag har vi varit på tippen och slängt lite skit och så har vi slängt ut granen... barrande helvete, men det var väldigt fint med gran i alla fall, och alltid trevligt med paket under

...men den barrade ju så jävligt. När vi båda åkte iväg över jul så fick den inget vatten på 4 dagar. Jag tror inte den repade sig efter det. När vi kom hem igår var det nästan inga barr kvar längst ner. Lite tomt blir det förstås när man tar bort granen, men jag har ställt tillbaks den stora fotpallen vid altandörren igen.


Imorgon är det jobb igen. Skönt med lite mjukstart, två dagars jobb och två lediga igen. Sen drar det igång på riktigt, usch... det är ju så skönt att vara ledig. I alla fall ett tag. När man är hemma längre perioder kan det bli lite långsamt...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards