Alla inlägg den 29 januari 2010

Av C&M - 29 januari 2010 22:03

Fredagskväll=Tacokväll.

Det är tradition att vi äter tacos för att fira in helgen och speciellt i dessa "På spåret-tider" så är traditionen även tidsbunden till klockan 20:00. PRO-varning!

C slocknade i soffan runt halv åtta så jag körde igång med fräsning av köttfärs och uppskärning av grönsaker och tummar. Ett stalltips till alla lökskärare därute; håll undan tummarna när vertikalsnittet ska läggas. Är mycket obehagligt när kniven skär in i tummen rätt så långsamt och det tar ett par tiondelar innan nervimpulserna säger åt armen att sluta skära. Obehagligt men låter värre än det var. Inte så illa som det gick för Calle Corneliusson, en allsvensk fotbollsspelare, som skulle skära gurka för nåt år sedan och (miss)lyckades skära sig så illa i handen så han missade stora delar av säsongen. Tror till och med att han var landslagsaktuell vid skadetillfället men efter skadan lyckades han aldrig riktigt ta sig tillbaks tror jag.


Leksandsvinst idag. Skönt efter den otroligt pinsamma förlusten senast. Kul att nyförvärven levererar direkt med.


Skjutsade in en av mina chefer till Terminal 5 idag på Arlanda. Han skulle till Thailand. Kul för honom då. Skulle gärna bytt ut dessa 15 minus, gråa dagar och snöfall mot två veckor i värme, på en strand. Det enda som inte lockar med Thailand är flygresan. Sitta så länge i ett flygplan lockar inte precis. 2-3 timmar är vad jag och C klarar, sen blir vi för rastlösa. Och sen vet man ju inte....kan ju hända nåt sånt här med;



Trevlig helg/M

Av C&M - 29 januari 2010 21:30

Jag hörde den här låten idag på väg hem från jobbet. Den är riktigt bra!


//C

Av C&M - 29 januari 2010 21:13

Idag fick vi en mycket trevlig överraskning på jobbet. Nåt å se fram emot! Nu får ni säljare ligga i om det ska bli av! Vi litar på att ni fixar det!!!


Nu sitter vi hemma i soffan och myser och kollar på The Big Bang Theory. Det är en serie som har överraskat positivt på mig. det är roligt!   


Sen ska vi se Solsidan, det ska bli spännande och se om den är lika jobbig och överdriven som Felix Herngrens grejor brukar vara eller om det är nåt att titta på.


//C


Av C&M - 29 januari 2010 12:32

Jag kunde inte sova i natt igen. Vad är det för fel. Sist jag kollade på klockan va hon 2. Sen tror jag att jag somnade. Kunde ha blivit 5 timmars sömn i alla fall... om inte vår underbara jamande katt kom in till mig vid sex och började föra liv. Jävla katt! Nu vill jag bara sova men jag är rädd för att det blir samma sak ikväll. Vad kan hjälpa? Rosenrot eller vad heter det?


//C

Ovido - Quiz & Flashcards