Alla inlägg den 25 januari 2010

Av C&M - 25 januari 2010 15:00

Idag har jag varit sjuk och hemma från jobbet. Nåt med magen... jag har mått illa och så några gånger. Det känns inte som någon magsjuka som jag har haft en gång förut men jag vet inte. Kan vara...


Problemet är att jag får så dåligt samvete när jag är hemma från jobbet och är sjuk. Där sitter de och jobbar och här ligger jag i soffan. Jag känner mig som en svag människa som blir sjuk. Utsatt och sårbar. Förut var jag sällan sjuk, men de senaste åren har jag dragit på mig lite smågrejer här och där. Har mitt immunförsvar blivit taskigt? Vad har hänt? Vissa är aldrig sjuka. M hade typ inga sjukdagar alls förra året. Eller, jo en vecka för ryggen men det är ju en helt annan sak. När jag var magsjuk blev han inte sjuk, när jag hade flunsa typ två gånger förra våren med feber och täppt i hela huvudet blev han inte sjuk. Vad är det? Hur kan man vara så motståndskraftig? Märkligt!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards