Alla inlägg den 23 februari 2009

Av C&M - 23 februari 2009 21:13

Igår blev det som förväntat. Mycket skidor men vi tog en liten sväng och köpte fiskar och hårinpackning. Läste att för att bli av med statisk hår ska man göra inpackning två till tre gånger i veckan så jag köpte hårinpackning från Biotherm. Den var riktigt bra. Håret känns som silke, men om det hjälper mot statisk elektrisitet visar väl sig om några behandlingar.


Annars, ett stort grattis till Anders Södergren. Som man unnar honom en medalj. Hur många gånger har han inte legat och dragit och varit i täten  många lopp men alltid slutat fyra eller femma. Men igår fick han sin medalj. Så bra som det kunde bli för bara ett fall kunde hindrat Petter Norrthug (eller hur det nu stavas) från att vinna. Jag måste erkänna att jag inte alltid tycker det är kul när norrmännen vinner. Det bränner i själen när de vinner. Alltid kämpeglada och skitduktiga. Men jag är inte bitter och avundsjuk. Därför är det så förvånande för mig att jag inte ka låta bli att bli grymt imponerad av Norrthug. Hur fan orkar han? Var hittar han krafterna. Att vara helt slut i slutet av en backe och ändå kunna göra ett sånt ryck. Jag har sett honom i många lopp och har sett honom göra ryck förut men det igår var nåt i hästväg. Fy fasen, You go Girl!! Lite småkär är jag nog... Sorry M! Love U!!


Måndag igen. Var ganska omotiverad på jobbet idag, trött. Lång dag med många krångliga kunder och knepiga case. Skönt att måndagen är över och att veckan har kommit igång ordentligt. Nu är det snart helg igen ;)


Oscarsgalan var i natt. Är verkligen Slumdog Millionaires så bra att den är värd 8 oscar? Man får väl kolla på filmen när den kommer hit och bilda sin egen uppfattning. Förresten! Vem bestämde att den alltid ska gå på söndagar? Ska man behöva ta ledigt för att kunna titta på den. Kan de inte införa en oscarhelgdag. Så man är ledig måndagen efter Oscarsgalan. Skulle det vara för mycket begärt??


//C

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards