Alla inlägg den 18 februari 2009

Av C&M - 18 februari 2009 22:19

Så underbart härligt att spöa upp råttorna från Solna.....Och enligt rapporter så var ett måls vinst för lite. Mitt kära Leksand måste bli mer effektiva.


Tyvärr så förstördes en hockeyfest, återigen, av AIK;s så kallade "fans". Idrotten innebär att man kan förlora oxå. Och man måste kunna ta en förlust på ett vuxet sätt. Men inte gnagare tydligen. För då ska det förstöras och skämma ut sig. Pinsamt.  Och nästan mer pinsamt är när publikvärdarna som inte stoppar dom. Stod en publikvärd fem meter från honom som bankade på Leksands bås och han gjorde inget. Lyfte inte ett finger utan tittade på och såg bara rädd ut. Får inte publikvärdarna någon utbildning alls i att ta hand om bråkstakar? För det måste ju vara en publikvärds jobb? Eller blir vissa publikvärdar enbart för att få se matcher gratis?


Läser olika kommentarer på nätet och vissa tycker att det blir uppförstoras när AIK eller nåt annat stockholmslag beter sig illa och de tycker att de finns andra lags supportrar som är minst lika illa, kanske tom värre. Men hur ofta hör man om publikbråk och inkastade saker i Luleå? Skellefteå? Leksand? Malmö? Eller Frölunda som har otroligt mycket folk varje match men alla sköter sig? Om det mot förmodan skulle vara nån publikskandal utanför stockholm så är det oftast ett 08-lag som är det gästande laget.


Oftast är det en liten klick som förstör för den stora massan men då måste massan ta sitt ansvar och inte "glorifiera" dessa få som förstör. 


Tillbaks till Leksand. Skönt med en psykologiskt viktig seger inför kvalserien. Många AIK;are kommer säga att "Dick och Heino Lindberg var borta, så när AIK har dom tillbaks så vinner dom"...Men glöm nu inte att leksand kom till dagens match utan Lagkapten Prestberg, Jensa Bergenström, Pierre Edouard Bellemere och Petter Ullman. En hel femma nästan och som tillsammans gjort mer än 70 mål för Leksand. Så kan nog säga att Leksand var mer försvagat än AIK idag. Trots det och trots en domare som inte pallar trycket från en stor publik så vinner Leksand. HÄRLIGT.


Nu blir det serieseger och sen fullt formtoppade in i kvalserien. Jag längtar och hoppas......

/M




Av C&M - 18 februari 2009 19:25

Lite synd att ACO-Z blev lite ivrig på sista stående skyttet idag. Jag hoppades på att hon skulle lyckas ta en medalj då hon har haft det lite jobbigt ett tag. Men hon blev lite för ivrig som hon sa själv.ACO-Z blev fyra. Helena Jonsson skruvade inte som hon borde och därför bommade hon två skott i liggande. Det blev för mycket men hon följde upp sitt guld med en fin topp tio placering i alla fall. Ingen jättereaktion och genomklappning. Jag blev positivt överraskad av Sofia Domeij blev 60e, inget att hurra över. Men jag tycker det var bra, eftersom hon sköt 2+1+1+1. Det är kanon inför stafetten. Klarar hon att skjuta så där så har vi ett bra läge.


OM Anna-Maria Nilsson kan hålla ihop det. Hon som var så säker skjutmässigt förra säsongen. I år vet jag inte vad hon och hennes bror har hittat på. 70e kvinna och 7 bom, 2+3+0+2. Bommar man tre skott i stafetten är risken oerhört stor att man bommar en till och drar på sig en straffrunda. Det är oerhört viktigt att hon håller ihop det. Nu kan man väl tänka "lätt för dig att säga som sitter och tittar". Men jag får inte betalt av SOK för att skjuta ner några prickar. Träning och psyke!! Grundstenar i skidskytte.


I morgon håller vi tummarna i mixstafetten, vilka som får köra den visar sig väl. Ferry verkar ju inte vara ett alternativ tyvärr. 

//C

Av C&M - 18 februari 2009 18:30

Snacka om man blir lite förvånad. Jag är sjuk 3 dagar och borta från jobbet. När man kommer tillbaks så är det nya grejor, skyltar skåp och annat på jobbet så man knappt känner igen sig. Det var jag inte beredd på. Men fint var det. Sitter en skylt utanför dörren till vårt rum med våra namn på. Lite coolt, lite Dallas....


Jag tycker personligen att det är hemskt. SAAB alltså. Efter att ha gått igenom en nedläggning själv känner jag otroligt mycket för människorna i trollhättan, och alla underleverantörer, bilhandlare, mekaniker och alla som påverkas av krisen inom SAAB. Det är en hemsk känsla. Att veta att ens arbetsplats kommer att försvinna. Det är en sak att sluta på ett jobb, men ändå veta att människorna och stället finns kvar. Men vid en nedläggning försvinner allt. Personalen splittas och man vet aldrig riktigt om man ses igen. Hemskt! Jag saknar mitt gamla jobb mycket. Givetvis trivs jag nu, trevliga människor och så, men mitt gamla kundtjänstteam hade det bra. V och W, S ett tag och jag. Och så säljarna vägg i vägg. Alltid bra stämning. När vi fick nedläggningsbeslutet blev det dock lite deppigt, men de flesta försökte i alla fall hålla andan uppe. Och vi avslutatde med en grym fest!


Nu ska det ätas Sweet Chili kyckling som M nästan hade klar när jag kom hem. Tack Sweety! //C 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards