Alla inlägg den 15 februari 2009

Av C&M - 15 februari 2009 18:46

Ok, so how do you do this?


Så det här är en blogg alltså. Då ska vi se om vi kan ha en sån och hålla den uppdaterad.


Varför blir man sjuk? nu har jag varit sjuk sedan i torsdags. Varit tvungen att sjukskriva mig från mitt nya jobb, har legat hemma hela helgen och varit tråkig både på Alla hjärtans dag och på Sambons födelsedag. Jag lyckades fixa lite tårta och paket till honom i alla fall och jag hoppas han hade en bra dag. Vi fikade tårta när han kom hem och han öppnade paket. Sedan åt vi tacos och tittade på "På spåret" på kvällen. Vi är ett riktigt pensionärspar ibland. Igår och idag har allt handlat om vintersport. Eftersom jag är sjuk har vi kunnat ligga och glo på tv hela dagen utan att ha dåligt samvete.


Vi hejade så mycket vi kunde på våra vm-deltagare men det gick inte så bra igår. Däremot var det kanonkul att det gick så bra för Södergren och grabbarna. Det gick ju inte så dåligt för tjejerna heller. Anna Haag var stabil och landade där hon har varit istort sett hela säsongen när hon kom på åttonde plats. Kalla gjorde ett kanonlopp i klassisk stil och var bland de tio bästa på en nionde plats. Hon ser stark ut och är ett stort medaljhopp inför VM.


Skidskyttet var inte så kul igår, förutom Helena Jonssons femteplats. Idag var det mycket roligare när hon vann. GRATTIS. För resten av svenskarna och svenskorna i både skidskytte och slalom gick det inte så bra. Jag unnar dom mer.


Vidare laddade vi för en Leksandsseger mot Bofors. De är visserligen tuffa att möta, men vi trodde nog inte att Leksand skulle förlora mot dem. Tji fick vi. Det gick inge vidare. Visserligen måste man nog omgivningen i beaktning och tänka på att de har varit på träningsläger, spelar tre matcher på fyra dagar och är redan klara för kvalserien. Men de ska väl ändå kunna spela oavgjort. Eller? Men det löser sig nog. Jag hoppas bara att det är "Lillis" Lundh som kommenterar kvalserien och inte Leif Boork. Han är såååå dålig. Får en kommentator vara så väck? Jag trodde inte en kommentator kunde bli sämre än Robert Perlskog, men jag hade fel. 


Idag fick Mora stryk mot Troja/Ljungby, och Almtuna vann. Nu ligger Almtuna och Mora på samma poäng. Jag hoppas Almtuna fixar direktplatsen till kvalserien. Skulle vara så kul. Dessutom drog T/L ifrån Malmö och puttade ner dem till platsen utanför play-off.  Dock har Malmö en match mindre spelad. 


Nu kom älsklingen hem och vi ska äta vofflor. Mmm, så gott. han har svidat om till morgonrocken han fick i födelsedagspresent och går runt här i den, sidenboxers och tofflor. Hugh Heffner look out!


Så! Det här var ett långt första inlägg

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards