Alla inlägg den 17 februari 2009

Av C&M - 17 februari 2009 21:36

Undrar om jag hittat den. källan alltså. Enligt målaren på jobbet idag så måste jag ha svaret. Han tyckte jag såg ut att vara 21-22 år. Märkligt tyckte jag då eftersom jag fyllde 31 i fredags. Men man är ju inte äldre än vad man gör sig och det kan ju i och för sig stämma. I så fall borde jag vara 14-15 år i så fall...haha...


Och så njuter jag lite extra ikväll oxå...Fjantarna från fel strand (den norra) fick stryk av Björklöven. På hemmaplan dessutom.....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.....Går bra nu, era små patetiska rödklädda j-vlar....Kanske dags att tvätta "tur-håret" nu Jan Simons.....För sist du tvättade det var väl när du fick din son, Mikael Simons, som för övrigt har tur att hans pappa är just Jan Simons för finns ju ingen annan klubb på samma nivå som han platsar i.

Nog med struntprat och låg smutskastning......för nu.....


Snart dags för sängen...Lite sportnytt och Ben and Jerrys Cookie Dough (glass) sen är det natti natti.....


En liten ego-tripp först för att spinna vidare på målarens kommentar tidigare idag....



Av C&M - 17 februari 2009 20:43

Foppas satsning höll inte. Foten ville inte vara med. Fy vad tråkit för MoDo och för Foppa själv men allvarligt talat, är det inte dags att ge upp nu? Är det värt att fortsätta när det finns en risk att foten aldrig kommer att funka som den ska?


Det måste vara hemsk att stå inför ett val mellan att fortsätta försöka satsa på det man kan allt om, eller att göra ett val där du går mot något helt okänt. Vad ska Peter Forsberg göra om han inte kan spela mer? Vilken är hans back up plan? Vad har han gjort nu sedan han spelade sist? Inget särskilt vad jag vet. Byggt på golfbanan och hållit på med hästar, eller? Är han tränarmaterial eller ska han starta ett eget klädmärke som andra idrottsmän gör? Vad gör idrottsstjärnor när karriären är över. Pengar behöver han ju inte oroa sig för i alla fall ;-)  Äh, jag hoppas att det löser sig för honom så att han kan fortsätta spela. Annars har han nog nån back-up plan. Starta nån liten souvenir butik i Ö-vik kanske. =) //C

Av C&M - 17 februari 2009 15:36

Alltså, jag har sett den här diskussionen ett tag nu. Björndalen är på jakt efter Stenmarks rekord i världscupssegrar. Men går det verkligen att göra den jämförelsen? Det är två helt olika sporter. Enda likheten är att de har skidor och stavar. Stenmark tävlade mellan 1974 och 89 med helt andra förutsättningar materialmässigt, Björndalen vann sin första seger 1996 och vinner fortfarande. Nu är han tydligen större än Stenmark men på vilket sätt? Jag förstår inte diskussionen. Ska man inte skilja på olika sporter? Annars kan man ju börja med att jämföra allt. Vem är störst Björn Borg eller Tiger Woods? vem har vunnit mest? Jämförelsen är inte möjlig och inte relevant. Du kan jämföra Björn Borg med Boris Becker eller Roger Federer, de utövar samma sport. Men egentligen är det för stor tidsskillnad mellan Federer och Borg. Idag finns helt andra material och förutsättningar för att bli bäst.


När Stenmark tävlade var slalom och storslalom en helt annan grej. Portarna flög som tändstickor, skidorna var längre än åkaren själv och backarna var gropiga och opreparerade. Det är ganska roligt att se, men det går inte att jämföra en idrottsman som tävlade mellan 1974 och 89 med en som tävlar nu. Om man är ute efter att klå någon i siffror så visst, då har Björndalen fler världscupvinster än Stenmark, men större än honom? Jag vet inte. Björndalen har ett antal fler vm- och os guld än Stenmark. Är inte det att vara större? Men stenmark har procentuellt sett fler världscupvinster än Björndalen... Det går inte att jämföra ändå. Skippa jämförelsen. De är två stora idrottsmän.


Sen såg jag att aftonbladet hade en omröstning om vem som är störst. Att fråga svenskar det är väl ganska dumt eftersom Stenmark var en fenomen för oss. 

// C

Av C&M - 17 februari 2009 14:44

Men nu får det vara slut på sjuklingshistorien. Imorgon går jag och jobbar. Orkar inte vara hemma mer.  Det är så tråkit att bara vara hemma och ta det lugnt man blir så rastlös. Å så tittar man på väldigt givande tv program. Oprah, Ellen, Små i stora världen(nåt program om kortvuxna), Våra bästa år, hem till gården och all annan skit som går mitt på dagen. Ellen och Oprah är väl ok att titta på, Ellen är ganska rolig men shit va mycket skitprogram det produceras. Har verkligen alla program tittare?

Nedan en promo för ett annat grymt bra program, Glamour

_

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards