Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av C&M - 21 oktober 2009 22:03

Idag var det dags att åka och jobba igen. Ögat är inte helt bra och jag blev ganska trött i ögonen efter några timmar men det är bara att bita ihop och köra på. Jag ser fortfarande lite suddigt, och pupillen är fortfarande stor. Men inte lika stor som det var för några dagar sedan.


I morgon kommer en naprapat till jobbet och jag var snabb med att skriva upp mig på listan för att få ryggen lite knackad. Det ska bliv väldigt skönt. Sist jag var hos en naprapat kunde jag inte förstå att ryggen kan kännas så lätt och oihoptryckt. Det var gudomligt. Fast då var jag hos en som fixade med min rygg i en timme, imorgon blir det bara en halvtimme så vi får väl se hur det blir. Kanske fortsätter hos han jag var hos först ändå.


Ikväll förlorade Leksand hemma mot Mora, det var väl det sämsta på länge. Jag tänker inte gå in så mycket på hur jävla dåliga dom var, men jag tänker gå in på en sak jag hatar med många kommentatorer. Det värsta jag vet är kommentatorer som sitter och kommenterar hur jävla bra det är när lag spelar defensivt och petar med klubbor och slänger ben och lemmar för att täcka skott. Allt för att man inte kan föra spelet och inte kommer in i motståndarnas zon. Det är så fruktansvärt tråkigt att titta på en köttmur som ställer upp sig. Det spelar ingen roll vilket lag det gäller eller vilken match man ser. Det är fruktansvärt dålig och tråkig hockey och inget någon ska premiera tycker jag. Men det är väl bara min åsikt. Tydligen tycker Johan Thornberg och hans kollegor att det är rolig hockey att titta på. Jag vet inte hur många gånger jag har sett matcher där ett lag har spelat skittråkigt och vunnit men det har ju inte varit nån kul match. Det är inte bra för sporten!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards