Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av C&M - 8 oktober 2009 22:45

Jag tycker torsdagarna är svåra. Ibland är de jättesköna för det snart är helg och man får snart sova ut lite och det är skönt. Men ibland är de väldigt jobbiga. ikväll har jag känt mig rastlös för jag vill att det ska bli fredag snabbt så det kan bli helg. dock är torsdagar en bra tv-kväll. SOS Gute och Lyxfällan. Trevlig avslappnande tv. Dessutom är det skönt och kunna titta på lyxfällan och tänka att "det finns fan folk som är värre än vi med pengar"...


//C

Av C&M - 8 oktober 2009 20:38

Torsdag och trött...Lite tröttare än vanligt. Undrar om det beror på att jag jobbade till sju igår och skulle upp tidigt i morse.


M å jag har tagit tag i oss själva och börjat gå ner i vikt igen. M är så duktig och börjar med maten innan jag har kommit hem varje dag. Det gör att vi kan äta i skaplig tid. Jag är ju inte hemma förrän halv till kvart i sex, och om man då ska ställa sig och börja laga någon bra mat så blir det så sent, och då är det lättare att välja något onyttigt lättlagat. Idag åt vi kycklling och kiorianderwraps med sweetchilisås gjord på minifraishe och sweetchilisås. Det var jättegott och ganska mycket mat faktiskt. Men det är alltid skitsvårt i början när man håller igen. Jag är fruktansvärt godissugen. Det var jag inte sist när jag började gå ner i vikt. Då gick det mycket lättare att inte tänka på godis. Nu är det clementiner som gäller. Mums.


Vi trodde att vå fina svarta mal med gula prickar dog när M gjorde rent akvariet förra veckan. Men nu har han dykt upp. Han sitter i en vas sim finns i akviariet. Där har han suttit konstant i en vecka typ. It's alive!!


//C

Av C&M - 8 oktober 2009 19:38

Människor är verkligen märkliga ibland, eller hur? Man slutar aldrig förvånas över människor. En del överraskar en positivt, en del negativt. Människor är så fruktansvärt olika. Ena stunden kan man prata med en kund som har haft massa probelm, som vi har pratat med många gånger och som vi har svårt att fixa till det åt. Då kan man tro att han/hon skulle kunna vara jättearg men det är personen inte. Han/hon låter som om det är helt ok, det är inte hela världen och de är trevliga och schyssta. Nästa stund kan man prata med en människa som kanske har haft problem en gång men ändå är fly förbannad och skriker och gapar utan speciell anledning. Då kan man ju ha lite på känn att det finns en del bakomliggande orsaker till ilskan, kanske inte bara ett krånglande larm...


Nyss såg jag något som störde mig, nån tv bloggare skrev avv Curb your enthusiasm är magiskt bra... det har väl sällan gjorts en så dålig serie. Den är ju inte rolig och huvudrollsinnehavaren, Larry David, är ju så jäkla pinsam och generande. man orkar ju inte titta på skiten. Vi kan tex ta det här klippet. Kan nån tala om för mig var nånstans är roligt:


Seinfeld däremot, det är skitroligt. Det var en serie jag inte riktigt fattade när jag var yngre. Det är kanske mer vuxenhumor. Jag förstod inte serien då och tyckte bara Jerry Seinfeld var en dålig skådis... Det är han ju också, men nu är det roligt...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards