Alla inlägg under juni 2010

Av C&M - 4 juni 2010 20:48

Om det har gått nån förbi så jobbar jag nu på Bromma flygplats och är lite "hustomte" och får laga och bygga det mesta. Väldigt roligt och mycket mer personligt än Arlanda.


Idag så började på ett litet större jobb inne i tax-freen och det första som hände i morse var att justitieminister Beatrice Ask kom in genom dörren vi ska bygga om. Två livvakter följde henne in och såg måttligt roade ut när Askan tittade på parfym och cremer. Senare under dagen så gled även Adgar Barsom in och kryssade mellan parfymflaskorna.


Dagens höjdpunkt gav mig dock gåshud. Den som formade min generations humor passerade nån decimeter från mig. En legend för den ironiska generationen. Den som ledde Killinggänget genom strålande produktioner som I manegen med Glenn Killing, Nile City, Live på berns mm. Mr Glenn Killing himself; Henrik Schyffert.

Kändes sällan som det var han som var huvudpersonen i sketchen men om man tänker på det så är det han som är katalysatorn som gör det hela så roligt. Han levererar ironin och gör det till konstform. Dagens ungdom förstår inte ironin som humorform och de förstår inte vad de missar.


Efter Killinggängets storhetstid så kändes det som att Schyffert fortsatte i samma ironispår under tiden som de övriga övergick till mer "enklare" humor.

Detta tycker jag är underbart och är så mycket roligare än slapstick och ramla-omkull-humor.


Och sen försvarstalet. Lysande.


Som ni förstår så blev jag star-struck idag. Inte ens när jag träffade Christian Olsson på arlanda och bad om en bild tillsammans så blev jag lika star-struck. Sms;ade C att Schyffert var någon meter från mig och hon svarade snabbt; "Ta en bild". Aldrig, blev mitt svar på det. Dels såg han inte ut att vilja bli påpassad utan såg butter och halvgrinig ut och dessutom känns det som han kan be en att dra åt hlvte. Och det vågade jag inte riskera.

Shyffert är kung inom den ironiska humorn. Han är kung inom svensk humor överlag med.


Förresten så sprang Marcus Allbäck, sveriges bästa anfallare genom tiderna, förbi häromdagen med. Också stort.


Bromma flygplats restaurang har den godaste "köpe-woken" jag ätit med. Cashew-chicken. Perfekt styrka och smak. Helt himmelskt.


//M

Av C&M - 3 juni 2010 19:05

Den här filmen och låten älskade jag när jag var liten... den är faktiskt riktigt dålig men ändå bra. Me like! Kolla in killens pudelfrissa  


//C

Av C&M - 3 juni 2010 18:58

Alltså, den här låten... jag vet inte vad jag ska säga. Orginalet är helt genialt, en underbar låt men en ledsen, underliggande ton, men covern EMD har gjort har tagit bort allt det braiga. De har förvandlat den till en kärleksballad. Det är ingen kärleksballad, sluta med det!!


Nä skit i den och lyssna på orginalet istället



//C

Av C&M - 2 juni 2010 18:45

Jag har i och för sig inte så mycket att skriva men gör det ändå. Vi kan väl slänga in en bra låt eller nåt sånt. En härlig gammal 80-talsklassiker.


//c

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards