Alla inlägg den 6 juni 2010

Av C&M - 6 juni 2010 20:03

Vad är det för fel? Varför går helgerna så fort? Två vardagar går aldrig lika fort som en lördag och söndag. Jag vill ha mer helg! Detta har jag poängterat förut, varför har vi utvecklat vårt samhälle på ett sätt som gör att vi ska arbeta 5 dagar och vara lediga 2? Jag är helt för att införa 4 dagarsvecka. Skulle kunna gå med på lite sänkt lön för det också.


Helgen har varit lugn och skön. Vi var och tittade på lite bilar igår, var en sväng in och tittade på de halvt galna människorna som sprang maraton, kikade in i skattkammaren i slottet (som för övrig inte var värt 100kr) och grillade med M&D på kvällen. Det där med bil, det är knepigt. Vår är 5 år gammal nu, och har gått en bit. Ska man byta till en lite nyare? I så fall är det nog bäst att sälja på blocket eller nåt för säljaren som vi pratade med försökte blåsa oss och ville inte ge oss mycket alls för vår bil, men om man kikar på annonser på nätet så kan man sälja den för mycket mer så. Jag skulle gärna ha en bil som gått mycket kortare än vår.


Mina tankar just nu går till min kollega och hans tjej som går igenom något jättehemskt. Jag vet inte riktigt vad man ska säga i ett sånt läge. Det är nåt man inte önskar att någon ska behöva gå igenom.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards