Alla inlägg den 28 juni 2010

Av C&M - 28 juni 2010 23:06

Om det finns nåt jag hatar så är det dubbelmoral. Såna som säger att man ska göra på ett sätt men själv gör på ett annat. De som håller på med sånt rankar jag långt ner på min tycka om-lista. Såna och de som inte tar andra människors välbefinnande och situation på så stort allvar. Usch och blä! sånt vill jag bara slippa!


//C

Av C&M - 28 juni 2010 21:18

Domarna i fotbolls-vm anno 2010 är ifrågasatta. Med all rätt skulle jag vilja säga. Det finns situationer som de borde upptäckt. Domarna är allsmäktiga och får inte ifrågasättas. Ska de fortsätta hålla den statusen måste de bevisa att de är värda den genom att ta bra beslut. Det är inte bara de grova missarna jag pratar om utan även sättet att favorisera de bättre rankade lagen och tendensen för att falla för filmningar. Jag anser att det behövs straffområdeskameror eller liknande. Kanske nån extra domare som domaren kan konsultera vid svåra situationer. Fotbollen går så fort idag, att jag kan förstå att domarna missar saker. Det är näst intill omänskligt att begära att domarna ska se allt. Med målkameror skulle vi undvika de skandaler som har varit och vi skulle underlätta arbetet för domarna.


Dagens domare, Engelske Howard Webb gillar jag dock. Han är konsekvent, faller inte för alltför många filmningar och har en dialog med spelarna. Sånt gillar jag! Jag gillar framförallt att han gång på gång säger till Lucio: "I can see!" när Lucio kräver frisparkar och straffar.


Filmare däremot, gillar jag inte. Det är bland det värsta jag vet. De är fuskare! Fuskare utan skam i kroppen som vill vinna fördelar av att bete sig som en barnunge och ramla utan att någon rör honom/henne! FULT!!!

Här är den värsta av de alla!

Rivaldo:

 


//C

Av C&M - 28 juni 2010 00:29

Nu börjar det kännas riktigt trögt. 4 veckor kvar till semestern och trots att den är närmare än nånsin känns den längre bort än tidigare. De kommande veckorna kommer vara grymma på jobbet. När folk har semster ringer de som mest och jag räknar med att det kommer att börjar ringa ordentligt i morgon och 8 veckor framöver. Tur att jag har semester 3 av dem. Det gäller att härda ut de veckor som är kvar. Sen är det dags. Det finns inget bättre än att veta att man inte har nåt man måste göra på flera veckor, och att bara vara ledig en helt vanlig vardag. Det är lycka!


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards