Alla inlägg under juni 2010

Av C&M - 20 juni 2010 19:00

Jag vill ha mer, mer, MER! Det var så fint, romantiskt och uppsluppet. Nu är det slut. Det känns som när OS, Fotbolls-VM och andra stora evenemang är slut; helt tomt. Var är de nu? Jag vill se mer. Det är väl det som blir det negativa med att de bjuder så mycket på sig själva. Alla vill se mer. Nu kommer media att kräva mer av dem också. De var ju så generösa med sitt bröllop så varför skulle de inte bjuda in media på massa annat. Jag tror de måste dra ett skarpt streck nu, så inte vår mediakår utnyttjar deras gästfrihet för mycket. De är trots allt människor de också. Det visade de igår, för första gången som jag har sett dem tror jag. Helt obetalbart var det när Victoria och  Daniel dansade bröllopsvalsen och Kungen och Drottningen hade joinat in. Efter det valsade kungen fram till Daniels mamma. Det såg så jäkla kul ut. Jag försökte hitta det på svt.se men de har klippt precis när kungen tar sats och börjar röra på höfterna och bjuder upp Daniels mamma till dans. Alltihop var helt enkelt helt underbart.


//C

Av C&M - 19 juni 2010 21:03

Säga vad man vill om monarkin. Den är ju egentligen fel på så många sätt, men det går ju inte att vara negativt inställd till dom. Va fina de va idag i kyrkan och efteråt. Nu såg inte vi så mycket av sjävla kortegen (eller hur stavas det) men vi såg dem i båten där de stod och vinkade och de var så fina! Det är så roligt att det blir en svensk i kungahuset också. Vårt kungahus är ju egentligen franskt-tyskt. Barnen som Daniel och Victoria får kommer ju bli fransk/tysk/svenska, eller egentligen finns inte så mycket franskt kvar heller. Inget franskt har funnits i kungahuset sen Karl XIV Johan. Tyskar, en brittiska och en italienska har gift in sig i Svenska kungahuset. Inte för att det spelar nån roll, men det är ju kul att det blir lite svenskt också. Skit det samma. Nu är de gifta och de är så söta tillsammans. Det känns som kungahuset har blivit så öppna och gemytliga i samband med hela det här bröllopet. Kul!


Jag bär på lite aggressioner också, men jag tänker inte dra det nu. Nu lever vi lite på bröllopsyran. Tar det lite senare men jag kan nämna att det handlar om folk, barnvagnar och cyklar...


//C

Av C&M - 18 juni 2010 17:06

Grattis Sir Paul McCartney som idag fyller 68 år.

Av C&M - 18 juni 2010 13:06

Har ni tänkt på vad allt var mycket enklare när man var liten? Inga bekymmer eller problem. Mamma fixade allt. My darling mommy.  Jag minns sommaren 1996, en av de bästa nånsin. Jag var äntligen klar med det förhatliga Högstadiet på Slottsskolan och skulle äntligen börja gymnasiet på Stagg i Kalmar. Allt var kanon, jag var så taggad. En hel sommar med ledighet och kompisar. Och vilka kompisar sen. De bästa man kunde ha! Vi hade MTV hemma och jag glodde på varenda video och mina älskade britpopband. Den här sommaren fastnade två låtar som var så underbart bra.

De här:

Ash-Oh yeah


och


Beck-Where it's at


Lovely!


//C

Av C&M - 17 juni 2010 20:00

Hit! öland i augusti

 

och hit. Kroatien i September

 


//C

Av C&M - 17 juni 2010 18:57

Hur mycket kan man egentligen ta innan det bryter ner en? Hur mycket motgångar och negativitet ska man klara innan kroppen och hjärnan säger ifrån. Motgång efter motgång och aldrig några riktigt roliga nyheter eller roliga grejer. Det enda som är nåt sorts ljus i tunneln är semestern... som är 5 veckor bort!!!   Jag vet inte vad jag ska göra just nu. Jag vill tänka att jag är stark och klarar det mesta men sen sitter jag och gråter och kan inte göra nåt åt det och blir ett hopplöst nutcase.


Nu är jag hungrig.


//C

Av C&M - 15 juni 2010 18:34

Såg LArs BEngt ROland idag på Bromma flygplats. Trodde att min närkontakt med Schyffert var oslagbar i "star-struckness" (vet inte om det ens är ett ord) men så fel jag hade.


För att se Joe Labero där (ja, han heter egentligen Lars Bengt Roland Johansson) var riktigt häftigt. En stor illusionist men även helt suverän på "close-up magic". En stor idol för mig helt klart.


Jag ville gå fram och ta i hand och ta en bild....men min mamma och pappa lärde mig att inte avbryta när vuxna talar. För han pratade nämligen med;


Just det. Miss Universum 1984, min systers idol, Yvonne Ryding. Kändes inte som ett helt ok läge att stövla fram, skitig och jobbklädd och störa dom. Men väldigt kul att se dom.


Onödiga fakta; Labero och Ryding är lika långa.


//M

Av C&M - 13 juni 2010 21:48

Nu är det igång, Fotbolls VM alltså. Underbart. Nu finns det alltid nåt att titta på. Självklart är det tråkigt att inte Sverige är med, men samdidigt så jäkla skönt eftersom jag slipper sitta och va så jäkla nervös hela tiden. Nu kan jag sitta och slötitta och bara vara glad för de som vinner utan att vara orolig för att Sverige ska råka illa ut.


Jag har inte bestämt mig för vilka jag tror kommer vinna. Många snackar Spanien, men jag tror inte de tar det. Argentina imponerade inte, Italien har haft det kämpigt och Frankrike skyller sin taskiga insats på Vuvuzelorna (eller vad det nu heter). Det känns lite fjantigt. Vi kikar på Tyskland- Australien nu. Tyskarna dominerade första halvleken stort, andra inledde Australiensarna bra men fick sedan en man utvisad, ganska felaktigt enligt mig. Nu vinner nog Tyskarna den här matchen ganska lätt och kommer gå långt i turneringen med sitt varierade och snabba anfallsspel.


Det ska bli spännande och se Brassarna. Hur är deras lag nurförtiden?


VA FAN!!! nu var en av grannarnas katter här och doftmarkerade dvs kissade på vår altandörr. Jävla katt!!! hur fan kan man ha en okastrerad katt i ett sånt här bostadsområde???????


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards