Alla inlägg under mars 2010

Av C&M - 8 mars 2010 22:48

Nu längtar jag bara till påsk. Vill åka ner till Kalmar och träffa min familj. Det känns som så länge sedan, och det är det ju. Inte sedan nyår har vi träffats. Det ska bli så kul. Helgen har varit jättetrevligt, vi hade besök i lördags av Therese och Gustav och i söndags fikade vi med Mia å David. Kram på er! Jag sov lite dåligt i helgen, vilket gör att jag är ganska trött nu men jag får väl försöka sova lite mer i natt.


Nu till helgen är det Melodifestiva final! Det ska bli kul men känns det inte som startfältet är ganska kasst i år? Det är bara Salem al Fakir och Anna Bergendahls låt som är nåt å ha.


Det var Oscarsgala inatt. Fan va tråkigt att den alltid är natten mot månadag. Why? Förut var jag helt hooked på den galan, ville se alla kläder, röda mattan och hela galan. Jag har tappat i det kan jag säga. Det enda jag vet om nattens gala är att en svensk fick två oscars och Sandra Bullock fick bästa kvinnliga.


//C

Av C&M - 4 mars 2010 22:37

såg det där debattprogrammet på fyran där de gnäller om byggfusket... Alltså, har du inget eget vett när du letar byggare? den där sajten nitaenbyggare eller va fan den hette. Kollade in på den och de svartlistar ju byggföretag hit och dit. Vad ger det? Alla kan väl göra misstag, inte bara inom byggbranchen, men nu ska alla som gör något fel vare sig det är stort eller smått svartlistas. Det känns inte helt rätt. Vem du anlitar som byggare måste väl vara nån du får ett seriöst intryck av. Kollar du inte upp på nätet innan? Kollar med grannar, vänner, kollegor etc om de känner till nån byggare som är bra? Allt sånt är ju jätteviktigt, inte bara priset på papperet och att de har F-skattesedel. Och vad är det för jälva tjafs om att alla byggare är sena, slarviga och allmänt oproffsiga? Min käre sambo har varit snickare i tio år, han har arbetat för 4 olika företag. han har aldrig arbetat svart, han är alltid i tid och jag har aldrig hört om att de har fått några klagomål på arbetet han har utfört... visst, det var väl den där gången då han mätte lite fel men alla kan väl göra ett misstag hehe... Då fick han ju göra om och göra rätt och det är ju inget man kan ta betalt för. Företagen han har jobbat för har alltid gjort rätt för sig och är inga lurendrejeare... konstigt... det måste vara de enda företagen som funkar så eftersom Lennart Ekdal sa att alla byggfirmor är oseriösa och alltid kommer för sent... Alla kan göra misstag och alla kan komma försent sen finns det väl större och mindre misstag men jag tror ni fattar vad jag menar. Ett företag ska inte svartlistas för att de gör ett misstag.


Man hör ofta folk som säger "jälva hantverkare" de gör bara fel hela tiden... kolla upp om de har yrkesbevis först och främst, innan ni anställer dem. den där sajten, nitaenhantverkare.se (som jag inte tänker länka till) har de en omröstning där de frågar om det borde vara hårdare tag mot fuskbyggare. Ett av svarsalternativen är "inför körkort för hantverkare"... smart svarsalternativ... det finns redan och kallas yrkesbevis. Skaffa en byggare med sånt vetja...


//C

Av C&M - 3 mars 2010 23:20

Lyssna. Svårt att hålla sig för skratt. /M

Av C&M - 3 mars 2010 21:55

Jag blev verkligen överraskad av Courtney Cox nya serie, Cougar Town som började på femman igår. Det var inte så höga förväntningar kan man säga, men jag blev mycket positivt överraskad av serien. Den var rolig, riktigt rolig bitvis, och helt i min smak. Cox var i storform som den lite för frispråkiga morsan till en stackars pojke som går i samma plugg som pappan kör gräsklippare på. Riktigt roligt! jag rekommenderar att se det första avsninttet! Härliga tisdagar framöver med Cougar Town och Christine som börjar nästa tisdag.


Serievåren har dragit igång nu. Nya Desperate igår och nytt Grey's idag. Härligt! Men någon vår har vi inte sett röken av. 7 minus och kallt så in i helvete. det kommer ju för fan ligga snö kvar långt in i maj...


kör en klassiker på det..


//C

Av C&M - 3 mars 2010 21:36

Inget.... inget att skriva om... tomt... hjärnsläpp... inget OS... inget OS.... vad finns det som det är värt att skriva om som inte är OS?


Sent jobb idag. Bara griniga kunder som skäller och gnäller. Har inte folk nåt bättre för sig? En del människor verkar verkligen ha tappat allt förstånd och hyfs. Vad tror dom? Att de pratar med robotar som skiter i vad de säger? Ikväll har jag suttit och försökt välja ut två samtal som vi ska prata om i morgon på vårt morgonmöte... Jippiii... ta med dem hem i vardagsrummet vetja...


//C

Av C&M - 1 mars 2010 20:40


En del gick bra, annat mindre bra... så här blev utfallet på min medaljförhoppningslista:

  • skidskyttestaffet-damer
  • sprintstafett-damer
  • skidstafett-damer
  • nån medalj av anja hoppas jag på
  • skidstafett-herrar
  • dubbeljakt-damer
  • paralellslalom-snowboard
  • skidskytte-distans herrar
  • skidskytte- masstart herrar
  • skidskytte- stafett herrar
  • Ishockey-damer
  • Curling-damer
  • curling-herrar
  • slalom-herrar
  • Skridsko lagtempo-herrar
  • Slalom-damer
  • Storslalom-damer
  • skidor 5 mil herrar-johan ohlsson
  • Sprintstafett-herrar

PLUS

  • Dubbeljakt herrar- GULD och Brons
  • 10km fritt damer- GULD
  • Jaktstart Skiskytte Herrar-GULD

Det blev några medaljer för oss.Totalt 11 st tror jag, varav 5 guld. Några till hade man kunnat hoppas på. Tänk om Skidskyttedamerna hade hållit för trycket och tagit ett par medaljer också. Vilket OS det hade blivit. Fast det har det ju varit ändå. Det var otroligt länge sedan det svenska skidlandslaget gjorde ett sånt fenomenalt Olympiskt Spel. Det gladde mitt skidhjärta.


Annars började inte spelen så bra. Säkerheten runt tävligarna kändes minst sagt taffliga. En rodelåkare fick sätta livet till i en livsfarlig bana som de tillslut fick förkorta och bygga skydd runt. Mycket tråkigt att en åkare var tvungen att  omkomma innan de insåg att de var tvugna att göra något åt det. I damsprinten ramlade Petra Majdic mycket illa runt 3 meter ner för ett stup som var helt oskyddat. I skidskyttet släpptes åkare iväg helt fel, för tidigt och för sent. Ja, organisationen känns sådär.


Mellan alla guld, medaljer och skitplaceringar har hätskheten växt mellan Norge och Sverige. Norrmännen verkar fortfarande tycka sig vara lite större och bättre än vi. De slår oss rejält i  medaljligan men seriöst, hur kul kan det vara att bo i Norge, det är väl klart man försöker syssla med nån sport så man har något att göra  . Det känns skönt att Sverige är på gång igen, efter 20 svåra år sen Svan och Mogren och grabbarna la av har det varit jobbigt men nu har vi verkligen något att bygga på. Kunde bara de andra utövarna inom andra vintersporter som skicross, paralellstorslalom i snowboard och andra såna där sporter, skulle vi kunna vara ännu högre upp i medaljligan.


Jag saknar det redan, mitt kära OS. Det känns oerhört tungt att det är över men  ser redan fram mot nästa om 4 år. Inte samma tid eller samma plats, men lika härligt. Sotji i Ryssland, bleäget vid Svarta havet, är platsen för de Olympiska lekarna nästa gång. Vi ses där och då!


It was a sweet affair, but now it's over. I will always love you, but good things always come to an end...


//C


Ovido - Quiz & Flashcards