Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Lite irriterad på tjafset om byggfusk..

Av C&M - 4 mars 2010 22:37

såg det där debattprogrammet på fyran där de gnäller om byggfusket... Alltså, har du inget eget vett när du letar byggare? den där sajten nitaenbyggare eller va fan den hette. Kollade in på den och de svartlistar ju byggföretag hit och dit. Vad ger det? Alla kan väl göra misstag, inte bara inom byggbranchen, men nu ska alla som gör något fel vare sig det är stort eller smått svartlistas. Det känns inte helt rätt. Vem du anlitar som byggare måste väl vara nån du får ett seriöst intryck av. Kollar du inte upp på nätet innan? Kollar med grannar, vänner, kollegor etc om de känner till nån byggare som är bra? Allt sånt är ju jätteviktigt, inte bara priset på papperet och att de har F-skattesedel. Och vad är det för jälva tjafs om att alla byggare är sena, slarviga och allmänt oproffsiga? Min käre sambo har varit snickare i tio år, han har arbetat för 4 olika företag. han har aldrig arbetat svart, han är alltid i tid och jag har aldrig hört om att de har fått några klagomål på arbetet han har utfört... visst, det var väl den där gången då han mätte lite fel men alla kan väl göra ett misstag hehe... Då fick han ju göra om och göra rätt och det är ju inget man kan ta betalt för. Företagen han har jobbat för har alltid gjort rätt för sig och är inga lurendrejeare... konstigt... det måste vara de enda företagen som funkar så eftersom Lennart Ekdal sa att alla byggfirmor är oseriösa och alltid kommer för sent... Alla kan göra misstag och alla kan komma försent sen finns det väl större och mindre misstag men jag tror ni fattar vad jag menar. Ett företag ska inte svartlistas för att de gör ett misstag.


Man hör ofta folk som säger "jälva hantverkare" de gör bara fel hela tiden... kolla upp om de har yrkesbevis först och främst, innan ni anställer dem. den där sajten, nitaenhantverkare.se (som jag inte tänker länka till) har de en omröstning där de frågar om det borde vara hårdare tag mot fuskbyggare. Ett av svarsalternativen är "inför körkort för hantverkare"... smart svarsalternativ... det finns redan och kallas yrkesbevis. Skaffa en byggare med sånt vetja...


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards