Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av C&M - 31 augusti 2009 20:53

Kollar på Extreme Make Over, home edition... De gör om hemma hos The Saughter family... hm.... Mamman är dagmamma och de fick ett lekrum som de kallar "the slaughter play place"... hur känns det? Slaktarens lekplats? Nja... hysteriskt roligt...


//C

Av C&M - 31 augusti 2009 20:33

Va fasen har jag gjort i 10 år??? på torsdag är det 10 år sedan M kom och hälsade på mig första gången. Helt galet. 10 ÅR! Det var en ganska tanig kille som klev av på perongen i Kalmar. Jag hade fått ett kort på honom där han såg ganska kort ut så jag var rätt nervös för att han skulle vara kortare än jag. När pappa såg kortet sa han; är han kortväxt eller? Då blev jag inte gladare men glad blev jag ändå när jag såg att vi var lika långa (give or take ett par centimeter).


Vad gör man då i 10 år... vad har hänt... 11 september 2001 flygplanen i World Trade Center... Tsunamin... Jag har utbildat mig, varit arbetslös, fått jobb, bytt jobb... blivit moster. M har blivit morbror. Kompisar gifter sig, kompisar får barn. Man hinner med att flytta sex gånger. Flytta hemifrån. Flytta ihop med pojkvännen. Flytta hem igen.


Hur kan nåt som har gått så fort innehålla så mycket men ändå så lite? Har jag gjort vad jag vill då? Nja... vet inte det jag... flyttat från Kalmar har jag lyckats med i alla fall. Varit i USA har jag också varit, det drömde jag om när jag var liten. En skitkul resa med mamsen och Chorus Mixtus. En del andra resor har hunnits med också... Grekland med pappa och syrran. Sent om sistens fick jag med Micke på flyget också.


Vad händer kommande tio år? Den som lever får se...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards