Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av C&M - 16 augusti 2009 22:33

Det var väl inte så roligt... Jag hade gärna stannat nere på Öland längre. Ibland är jag lite sugen på att flytta ner dit men vad 17 skulle man arbeta med där? för Micke som snickare finns det två lediga arbeten i Kalmar, inom mitt område finns det inte heller något som lockar. Totalt finns det 87 lediga jobb i Kalmar kommun och det är mest telefonförsäljare de söker och det är väl inte vad jag är sugen på. Nä, man blir nog kvar här ett tag, men en liten stuga på Öland skulle ju inte vara helt fel ändå...


Så slog han till då, Usain Bolt. Skapligt världsrekord! Det va rju inte så länge sedan rekordet var 9.85, nu har han vänt på det till 9.58 Men man kan ju inte hjälpa att tycka lite synd om Tyson Gay. Killen springer 9.71 och är ändå inte i närheten av guldet. 


Snart dags för Storm chasers. Det är riktiga idioter som jagar tornados... Kolla på det! skitkul!


//C

Av C&M - 16 augusti 2009 12:43

Men stackars katt...

Av C&M - 16 augusti 2009 01:10

Jaha, då var semestern slut på öland för den här gången. Tråkigt! Det är så roligt att vara här och träffa familjen. I morgon åker vi hem till Stockholm och stannar där ett par dagar innan det blir vidare färd mot Dalarna. Vi har haft det så bra här nere, fast vädret har väl varit sådär. Bara några få stranddagar.

När man kommer hem sedan blir det så tomt. det är så tråkigt när det är så långt ner hit. Det är så svårt att hinna med något om man åker en fredag och för att sedan åka hem på söndagen. Det blir så väldigt komprimerat då när man ska försöka hinna träffa så många som möjligt. Igår och idag har vi gått igenom lite grejor på vinden hemma hos mamma och jag hittade mina två stora kartonger med barbiedockor. Det vär roligt att gå igenom dem. 38st räknade jag dem till. Vad 17 hade man alla dockorna till? Men jag måste säga att jag var väldigt nöjd över att ha alla när jag var yngre. Jag lekte med dem alla! Jag varnade M om att jag har många Barbiedockor men han trodde inte att jag hade så väldigt mycket grejor. Han blev ändå lite chockad. Men de är så fina!


Ikväll har maria varit här och vi har tittat på gamla kort. Det var jätteroligt att se dem. Shit va små vi var. Det är så konstigt att se såna kort. Man tycker ju inte själv att man har förändrats men korten visar ju att man har det. Jag kommer på mig själv med att tänka, vem var jag då? är jag samma person idag?


Gefle fick med sig en skitpoäng idag. Vilken pissmatch. Det går inte att spela så om man ska vara med i toppen. Jag räknar inte med något guld men om de ska bygga en arena som ska stå klar nästa år skulle det ju vara kul om Kalmar i alla fall fick spela lite europacup spel där. Därför bör de hamna topp tre och då måste de skärpa sig lite.


Nu tittar vi på något upplyftande program om jordbävningar och tsunamis. Kul!! man blir ju lite nervös för att det ska bli fler stora jordbävningar. Jorden förändras ju hela tiden. Läskigt.


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards