Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av C&M - 20 augusti 2009 23:46

Sista veckosemesterdagen imorgon... känns sådär... Kommer bli jättekonstigt att vakna själv på morgonen och inte träffa M på jättemånga timmar. Vi har ju inte varit ifrån varann många timmar de senaste veckorna. Jobba 8.30-17 kommer också vara konstigt. Inte vara hemma och ta det lugnt och inte kunna titta på några såna där givande eftermiddagsprogram... lite tråkigt!


Det var fördelen med att arbeta oregelbundna tider förut. Man kunde vara ledig veckodagar och på mornar och så. Nu är man aldrig ledig så. Dock är det ju superskönt att alltid vara ledig på helgerna!!


//C

Av C&M - 20 augusti 2009 22:36

Trots att vi bodde här i Dalarna i flera år tillsammans har vi aldrig åkt siljan runt någon gång. Jag var uppe vid Nusnäs och de där ställena när jag var liten men sedan dess har jag inte sett det men idag har vi gjort det. Vi åkte upp till Leksand, vidare genom Rättivk upp till Nusnäs och sedan Mora. Efter det vände vi och åkte andra sidan ner. Där finns inga direkta orter att nämna... Ganska trevlig har vi haft.


Micke och Robert utanför nån dalahästtillverkare. Jag trodde bara det var ett ställe som gjorde dem. Jag hade fel. Det tod några utlänska turister vid de där stora dalahästarna som man kan sitta på, därför finns de inte med på någon bild. Annars hade jag nog suttit på en. 


 

I fäders spår för framtids segrar. Lite dåligt med snö tycker jag.


På vägen tillbaks hamnade vi på en grymt lång väg...

 



Nu sitter vi och käkar lite varma mackor. Salladen på Donken i Mora höll en inte mätt länge...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards