Alla inlägg den 6 juli 2009

Av C&M - 6 juli 2009 21:47

Säsongen har börjat igen, och den började med en Kalmarvinst. 1-2 borta mot mamlö och tre härliga poäng är bärgade. Då sätter man sig och ska kolla på Fotbollskväll för att se lite mål och höra lite kul om Kalmar, några trevliga kommentarer och positvia ord. Vad händer då? Jo! de pratar mer om laget som förlorar matchen, än om laget som vinner. De pratar lite om att Rasmus Elm och hans mål, men sedan spenderar de resten av tiden med att prata om att Malmö spelar ojämt och och att de läppte in kalmar i matchen. Vad jag föstår spelade Kalmar upp sig rejält och spelade till sig matchen. Jag förstår inte riktigt hur media vinklar och vill diskutera våra olika fotbollslag. Är det viktigare att prata om ett halvt storstadslag som Malmö än att prata om de regerande mästarna som efter en seg start har en förlust på de senaste åtta matcherna, och har klättrat från nästjumboplatsen till femte plats sedan omgång 5. Konstigt det där. Jag är i alla fall överlycklig över att det tar sig och att det verkar som Kalmars otroligt effektiva spel från förra säsongen verkar ha kommit tillbaks. Det är så roligt att det går bra för dem.


Själv har jag fått massage och varit hos naprapaten idag. Det är så skönt och jag känner mig så fri i ryggen. Jag är ju väldigt stel och har ont i ryggen så det var befirande att få bli uppmjukad i ryggen. tyvärr kommer väl smärtan komma tillbaks om ett tag när jag har suttit tillräckligt länge och tryckt ihop ryggen. Men just nu känns ryggen underbar och jag skulle vilja att den alltid kändes såhär...


14 arbetsdagar kvar till semestern. Men jag drar mig för de två kommande veckorna då vi enbart kommer att vara två stycken på kundtjänst... jag fasar...


//C

Av C&M - 6 juli 2009 00:23

Helgerna? jag vill inte att de ska ta slut. Helgerna är så lugna och sköna. Den här helgen har väl kanske inte varit så lugn men trevlig har den varit. I fredags var vi hos kompisarna i sjöstan och käkade grillat och träffade kompisar från förr som bor i Göteborg och vi träffar dem inte särskilt ofta. i lördag var det dags för Davids svensexa och M och resten av gänget drog iväg till Uppsala för en trevlig dag. Jag åkte hem och vilade lite. Kände mig hänging. Tog det lugnt på eftermiddagen. Sedan kom Mia och Mia och hälsade på lite. Vi drog sedan ner till Sjöstan och fortsatte ut på en restaurang som hade otroligt god Tapas. Tabac tror jag det hette. Ligger i Gamla Stan. Mycket trevligt hade vi. Vi satt där tills de slängde ut oss vid tio i ett. Det var lite taskit tycker jag då de stänger vid ett... Idag har vi tagit det mycket lugnt. Jag har planterat ut en tomatplanta och vi har vattnat gräsmattan. Man måste tydligen göra det mycket i början annars torkar gräsmattan. Det syns att gräset är känsligt för på några gräsmattor brevid har det blivit torrt och gult. ser inte så kul ut.


Nu är det dags att sova. känner mig sliten men semstern närmar sig med stormsteg. 15 arbetsdagar kvar... 


//C

Ovido - Quiz & Flashcards