Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Att köpa kläder

Av C&M - 3 april 2011 14:13

Jag blir så nedslagen varje gång jag ska köpa nya kläder. Det beror inte på att jag inte hittar nya kläder utan när jag ska betala. Jag är kanonnöjd med att ha gått ner 30kg och kan hitta bra kläder i olika butiker. Glad i hågen går jag och ska betala och så står hon där... den där pinnsmala tjejen som finns i varje klädaffär och så ska hon ta upp och vika ihop mina kläder. Om hon skulle ta på sig mina kläder skulle de se ut som säckar på henne. När hon tar upp dem och håller dem framför sig ser jag hur jäkla stor jag är och hur stora kläder jag har. Det trampar ner mig i botten varje gång. Det är inte längre nedslående att prova kläder, det är jobbigare att betala dem. Hur kommer det sig att det alltid, med några väldigt få undantag, är smala tjejer som står bakom disken i klädbutiker. Det är sällan tjejer med kurvor. Sånt här får mig att må skitdåligt och helst vilja handla alla mina kläder via nätet.


//C

 
 
Tessan

Tessan

4 april 2011 11:21

Jag är ju undantaget, och jag tänker ganska lika som dej när jag handlar även fast mitt största problem är att prova kläderna.

Nu är det kanske skillnad på butikerna i sthlm och falun men jag upplever det faktiskt som att det är väldigt mycket "normala" tjejer i våra butiker. Gina Tricot är väl den butiken där de flesta "snyggingarna" jobbar så där känner jag som dej. Men jag brukar tänka att de har fula tänder, en leverfläck på fel ställe eller hitta något annat mindre tilltalande på dom..

http://girlnextdoor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards