Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Mer mormor....

Av C&M - 1 april 2011 22:08

Ju mer man tänker desto mer kommer fram i minnet. Och kom och tänka på första gången C skulle träffa mormor. Vi satt vid köksbordet hemma hos mormor och C var inte riktigt "van" med hur riktig svenska skulle pratas, dvs med bred dalmål. Och det gjorde jag och mormor....och fort gick det....vi kunde prata fort med varandra och vi förstod varandra. Det gjorde inte C. Hon satt mest som ett frågetecken och undrade vad vi pratade om. Men så småningom så kom hon in i det och vi kanske pratade lite långsammare;)


Jag skulle få vispa grädde en gång hemma hos mormor. Vad kan jag ha varit, fem till sju år nåt sånt och det var ju lycka att få köra elvisp;) Var bara det att jag tog upp vispen lite för tidigt och kan säga att det var vita prickar i hela köket. Men blev mormor arg? Nej då. Tror hon mest skrattade.


Och saft på verandan. Plocka hallon. Spela fotboll på den stora gräsmattan. Lära sig köra traktor. Köra den gamla V4;an. Hoppa på höskullen. Det var paradiset för en liten grabb och i centrum var den snälla Greta. Saknar dig så.


//M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards