Alla inlägg den 7 september 2010

Av C&M - 7 september 2010 22:08

Jag läser så mycket dumma saker nu i valtider. Som jag har skrivit tidigare blir jag så trött på debatterna där folk inte kan lyssna på varandra. Såhär ligger det till i min värld: I grunden handlar det om huruvida du tänker på dig själv eller dina medmänniskor först. En högerperson sätter sig själv först och tänker på hur politiken påverkar mig. En vänsterperson tänker att: fasen, vi måste kanske ta hand om varandra och hjäpas åt. Alla klarar sig kanske inte på egen hand. Jag har inget emot att betala lite mer skatt för att se till att fler har det bra. Däremot vill jag inte betala mindre skatt och finansiera det med att dra ner på annat. Jag förstår dock att många tänker på sig själva och sin familjs situation först. Det är väl ganska naturligt egentligen, men som person tänker jag oftast på andra först och då är det naturligt för mig att tänka åt det röda hållet. Det andra som det nu gnatas och debatteras om runt om i landet känns ganska trivialt.


//C

Av C&M - 7 september 2010 20:44

Väldigt osmart Mellberg. En svår bortamatch mot Holland blev plötsligt oerhört svår då vår bäste back på mycket länge drog på sig en mycket onödig utvisning.


//M

Av C&M - 7 september 2010 20:29

Inför B, C och D-EM så alla har nåt att spela för i ett kval. Som det är nu så slutar ett blåbärslandslag spela efter några insläppta och det kan då rinna iväg till tvåsiffrigt.


Min idé till UEFA;


1;an och 2;an går till A-EM(eller kval till A-EM och missar man det blir det B-EM.) 3;an och 4;an till B-EM.

5;an och 6;an till C-EM.

7an (ev 8;an då så stora grupper finns) till D-EM.


Då har lagen som aldrig kan ta sig till ett A-EM ha nåt att sträva efter. För då kan ju ett lag som t.ex Island eller Lettland spela C-EM ett år men så nästa EM-kval sikta på att ta sig till B-EM och då bjuda bättre motstånd och behålla mer spänning i slutskedet av ett kval. För då finns mer än "hedern" att spela om.


//M

Av C&M - 7 september 2010 20:16

Hur svårt kan det va att ta plats i San Marinos landslag? Att sverige gör mål mot dem är väl ingen högoddsare eller? Däremot är det lite tragiskt att Zlatan bara kan göra mål mot de sämre nationerna vi möter, inte de bättre. Problemet med Zlatan är att han inte spelar varje match för sitt lag, utan han spelar bara när han känner för det. I matchen mot Ungern och idag har han varit på spelhumör. Då är det kul att se honom. Annars är det bara jobbigt att titta på honom när han han inte gör någon glad. Stackars San Marinarare som gjorde självmål. Hur kul kan det vara att vara målvakt i San Marino när de aldrig har vunnit en kvalmatch och målskillnaden är typ 6-200? Stackarna! såna här matcher tycker jag bara är jobbiga för jag tycker så synd om det mycket sämre laget som förlorade i fredags mot holland med 5-0. Tungt! De ska ha en eloge för att de håller på, särskilt när de har fått titeln europas sämsta landslag.


Varför har de inte ett B, C och D VM så alla får vara med och spela för något, som de har i hockey,Istället för att de sämre lagen aldrig ska få vara med och leka i nåt slutspel? Det tycker jag skulle vara en jättebra grej. Bra idé älskling!


//C

Av C&M - 7 september 2010 19:58

Heter det en San Marinoian eller San Marinare eller kanske San Mariner? Jag vet inte. Nån som har nåt förslag?


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards