Alla inlägg den 6 september 2010

Av C&M - 6 september 2010 20:17

Varför känns svenska biggest loser inte riktigt lika glammigt som det amerikanska? Varför är det höst och tråkigt och varför tränar de i en lada? Hur kommer det sig att deltagarna ser så mycket smalare ut än de amerikanska, trots att de väger ungefär lika mycket? Skiljer det sig så mycket i medellängd mellan sverige och usa??


//C

Av C&M - 6 september 2010 19:04

Nu vill jag bara att valet ska vara över. Jag är så jävla trött på allt skisnack överallt. Inga partier säger nåt om sig själva, de spyr bara galla om sina konkurrenter. Jag hörde Centerns reklam på radio idag. "Vi gillar rut, Nu vill de röda ta bort rut. Det tycker vi är dumt". Ska det låta så? Varför inte köra: "Vi vill behålla rut. Gå i på gillarut.se" Det låter så mycket bättre. När man utbildar sig till säljare lär man sig att aldrig prata skit om konkurrenter. Det låter bara illa. Politikerna borde kanske gå säljutbildning. Jag vill bara att valet ska vara över. Folk blir så hetsiga när det gäller politik. Jag har så svårt för de flesta partiledarna och folk som ska debattera. Politikerdebatter är det tråkigaste som finns för de står bara och tjabblar, de kommer ju ALDRIG fram till nåt? Vem vill lyssna på folk som babblar men inte kommer fram till nånting? Jag gillar dock fotbollsfruns senaste inlägg. Shit va folk blev tjuriga. Lars Ohly är inte så populär överallt. Jag gillar Lasse. Han är lite obekväm men dumrolig på nåt sätt. Men gillar man honom inte behöver man inte rösta på honom. Jag gillar Maria Wetterstrand och hennes språkrörskollega. De övriga partiledarna är jag inte särskilt förtjust i. De känns lite smutsiga allihop.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards