Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Lätt att hålla sig för skratt...

Av C&M - 29 mars 2010 17:51

Och så idag kom domen...Om det kan kallas för dom...25 000 är skrattretande lite för AIK-fansens uppförande. Återigen klarar sig AIK så lindrigt undan efter att fansen inte kan hålla fan på sig. Det är bara ytterligare ett bevis på att storstadslag gynnas och att det är klåpare som delar ut straffen.


Djurgården fick ett kännbart straff efter skandalen mot Assyriska förra året. Men det ska inte spela nån roll om det är en person eller tretusen som kommer in på planen. Det är lika illa och arrangemanget som klubben står för har fallerat. Då ska klubben straffas!


Har varit inne på storstadslag kontra "landsortslag" förut och kommer dit igen. Om detta skett i Ejendals Arena så hade hela hockeysverige, i synnerhet AIK, skrikit efter tomma läktare och bötesbelopp med sexsiffriga belopp. Och det hade det blivit, sanna mina ord. Finns inte en sportslig chans att nåt annat lag än AIK klarat sig undan så här billigt.


När jag ändå är inne på storstadslag kontra landsortslag så är det bara att kolla i kvällstidningarna efter Kalmar FF;s senaste match. Nanne Bergstrand försvarar då sin spelare, Sobralense, som blir utvisad (rätt korkat) och menar på att domaren har eldat upp stämningen under hela matchen. Nanne SKA försvara sin spelare som inte precis skallar ner domaren och sparkar på honom utan bara lätt nuddar, mage mot mage, domaren och blir utvisad för detta.

Var vill jag då komma med detta? Jo. Har upprepade gånger suttit och lyssnat på Rikard Norling, Sören Åkeby, Paul Lindholm, Tony Gustavsson, Stuart Baxter, Mikael Sthare och så vidare (tränare för stockholmslag nån gång under de senaste 10 åren) i intervjuer då de försvarat sina spelare och även då efter utvisningar, uttalanden och huvudlösa saker och då har det inte alls blivit nåt ramaskri och rop efter avstängningar!


Blir bara så trött då det hela tiden favoriseras i kvällspress, i disciplinnämnder och i förbund mot lag som inte kommer från Stockholms- och i vissa fall från Göteborgs- och Malmöområdet.


Det är på landsbygden och i mindre orter där intresset finns. Folk kan sköta sig i dessa mindre orter. Sällan skandaler. Inga huliganbråk. Bara ren kärlek till sporten.


Men dom få gånger som det händer nåt...då ska huvuden rulla och klubbarna ska skinnas på pengar i form av böter. Men det är ju sant...varför ska fattiga AIK få rejäla böter? Är ju så synd om dom. Var ska dom få in pengar nånstans eftersom dom inte har nån publik? Och dom som väl är där skämmer ju ut sig.


Heja Leksand...Nu går vi upp!!

//M

 
 
Nicke

Nicke

29 mars 2010 23:57

jag tycker du drar alla storstadslag över en kam, har djurgården eller bajen nånsin fått ett litet straff när deras idiot"supportrar" betett sig som hjärndöda idioter?knappast. Både djurgården o bajen får sjukt höga straff o visst kan jag hålla med om att de flesta av dessa straff varit "rättvisa" men kom nu faan inte o påstå att djurgården o bajen e lag som får små skitstraff för då vet du inte ett skit om vad du pratar om. Att gnaget däremot alltid får låga skitstraff de kan jag hålla med dig om. I fotbollen e det för att dom slickar svffs röv konstant eftersom de "jobbar" på samma ställe o i hockeyn e de väl för att disciplinnämnden inte vill ha firman boys hängandes i brevlådan när de kommer hem om dagarn för straffet de fick nu i hockeyn e rent utsagt pinsamt.
Att du kommer o påstår att de bara finns brinnande intresse på landet för hockey o fotboll skrattar jag mest åt, de märks tyvärr att du inte har nån koll på de.
Annars bra skrivet men du kanske borde försöka vara lite mindre partisk nästa gång

http://www.domarn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards