Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Vart är hockeyn på väg?

Av C&M - 26 mars 2010 22:02


Timråspelaren Sebastian Erixon tacklades mycket fult av Martin Thörnberg (som för övrigt inte är nån större favvo hos mig och det är inte första gången han spelar så fult) i matchen mellan Timrå och HV ikväll. Erixon är på sjukhus och kan enligt sportnytt röra på huvudet. Grattis! Det där borde Thörnberg ha fått matchstraff för men fick ingen påföljd alls. Var var domarna undrar jag? Vad håller de på med? Men det är klart, Per Claesson kan man alltid lita på. Sämre domare tror jag man får leta efter. Jag har svurigt högt åt många domare, men den idioten tar faktiskt priset. Fy fan säger jag! Samtidigt pågår matchen mellan Linköping och Frölunda, där får Ville Mäntymaa en smäll mot ansiktet av Mikael Håkanson och Håkansson får matchstraff. Det var väl att ta i en del, ganska mycket skulle jag säga. Men du kan ju alltid lita på att Christer Lärking gör en bra domarinsats... eller inte... Bör inte domarna jobba på att bli lite mer konsekventa och döma mer likt varandra. Det funkar ju inte med domare som har helt olika nivåer på matcherna... Fast Per Claesson, han håller alltid samma nivå. Den lägsta!

//C



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards