Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

IFK Göteborg spelar tråkigare fotboll än Kalmar FF!!!

Av C&M - 13 mars 2010 17:53

Jaha, det var den seriepremiären. Vad ska man säga? Kalmar var det klart överlägsna laget, med spelidé, målchanser och spel. Vad hade IFK? Glenn hysén, nej just det... nån annan Hysén. Minns inte vad han heter. Kalmar förde matchen, hade den där de ville och spelade bra fotboll på den urusla planen, ett ribbskott och sen en straff. Tre stora fel av domarna gjorde att matchen gick till IFK.

1, vid straffen gick Christensen för tidigt, långt för tidigt. Där ska domarna reagera och låta straffen gå om.

2, 0-1 målet kom efter något som skulle varit frispark till Kalmar. Emin Nouri var på väg in i göteborgs straffområde när han blev fälld, ett klockrent krokben men ingen frispark och Göteborg vände när de tog bollen oschysst. Friläge och ett noll.

3, 0-2 målet föregicks av en helt felaktig frispark till Göteborg. Kalmarspelaren och Göteborgsspelaren gick axel mot axel och Kalmarspelaren tog bollen. Domaren blåser frispark och det blir mål i den efterföljande sekvensen.


Göteborg spelar bara på sitt försvar. Stänger totalt på sin planhalva och skiter i att anfalla. Och folk säger att Kalmar spelar tråkig fotboll. Kolla på IFK GÖTEBORG då!!!! Fy fan, tråkigare fotboll får man väl leta efter. Jag är inte orolig dock, jag tror att det kommer gå kanonbra ändå för Kalmar men det är såklart jobbigt med ett sånt här resultat i första matchen. Förra säsongen inleddes ju med några dåliga resultat men det gick ju ganska bra tillslut ändå.


I övrigt är det väl lite kämpigt just nu.


//C

 
 
Nicke

Nicke

13 mars 2010 19:39

kan hålla med om att glennarna spelade boring men de e ju ingen nyhet, att de två sista målen föregicks av domartabbar vette fasen, de kändes alla som ganska normala närkampssituationer som hade kunnat dömts åt vilket håll som helst o nu fick ifk glenn med sig situationen. Att målisen gick tidigt på straffen kan jag dock hålla med om o sånt borde domarna vara hårdare på konstant, men hade de varit kffs målis som gjort samma sak hade du ju knappast skrivit om de i bloggen. KFF e vanligtvis ett lag som alltid har domarna med sig så de kommer nog att jämna ut sig över säsongen

http://www.domarn.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards