Alla inlägg under september 2009

Av C&M - 14 september 2009 23:10

AIK vann idag vilket puttade ner kalmar till tredje plats. Jag har en otäck känsla av att solnalaget vinner allsvenskan iår. Känns väl lagomt kul. Dessutom när de vinner på att spela som Kalmar spelade förut... tråkig fotboll. Men det får inte AIK nån skit för nu, nej då. Nu spelar de ju bra och vinner, det är allt som betyder nåt. Men när kalmar spelade försvar och något spelförstörande för att klara poäng och hänga kvar i allsvenskan, då var det ful, tråkig fotboll... konstigt det där. jag hoppas bara att kalmar klarar sig topp tre.


//C

Av C&M - 14 september 2009 21:15

... sedan tyckte jag redan illa om henne. Givetvis är det Svenska hollywood fruar jag menar. Hon som är gift med Paul Anka. Snälla människa. Hon var riktigt hemsk, och skränig jobbig skånska pratar hon. Och tydligen gör hon av med 16000 dollars på smink på en dag.. Herre gud vilket irritationsmoment hon hann bli. Men titta, det måste jag =)


//C

Av C&M - 13 september 2009 23:48

Ikväll har vi tittat på Notting Hill. För vilken gång i ordningen vet jag inte, men jag tycker den är så mysig. Jag kan se den om och om igen.


Läggdax nu, jobb i morgon.


//C

Av C&M - 13 september 2009 21:08

Snart börjar mina favoritserier. Grey's Anatomy börjar äntligen igen, den 30 september. Christine börjar den 6 oktober kl 22 samma dag som... tada!! Desperate Housewives, börjar 21.00 Dessutom, imorgon börjar Svenska Hollywoodfruar... denna hemska serie som jag bara måste titta på! CSI börjar den 19 oktober och den otroligt trevliga och svenska serien SOS Gute börjar också i oktober igen. Då väntas väl ett antal klipp från Stockholmsveckan i Visby... undrar om det dyker upp nån kollega i rutan då. Värt att nämna är väl att Ms favvorserie Fringe börjar någon gång i november. Roligt att seriehösten är tillbaks snart. Dock kunde jag inte hitta några datum för nypremiär av 2 1/2 men och How I met your mother... hoppas det också kommer snart!!


//C

Av C&M - 13 september 2009 19:27

Efter mycket letande har jag hittat en kökslampa jag vill ha. Lite annorlunda än de jag tittade på från början, inte sån där rund som vi tittade på mamma. Tycker du den är snygg?

 

Lampan är från ellos


Förövrigt tänkte vi nyss på en spännande grej. Tänk om Usain Bolt och Blanka Vlasic fick barn ihop... Vilka genetiska monster! häftigt!


//C

Av C&M - 13 september 2009 17:59

Lite stressad känner jag mig. Det tillhör inte vanligheterna. Jag brukar kunna känna att jag gör allt jag hinner så fort som möjligt. Men just nu har jag så mycket på jobbet att jag inte riktigt hinner med jag ligger efter med så mycket efter semestern och jag hinner aldrig ikapp eftersom det kommer nytt hela tiden. Det är en ond cirkel. Dock är ju jag sån att jag inte vill klaga. Jag vet ju att alla andra har mycket att göra också men just nu känner jag att det börjar bli för mycket. Det svämmar över men jag vill inte lägga över det på de andra. Det ger mig lite ont i magen. Jag försöker jobba hemma men nätverket verkar vilja lägga ner hela tiden vilket gör att jag inte får så mycket gjort. Idag hann jag svara på några mail innan servern la av. Får försöka igen sen. Men det är ju inte så jättekul att jobba hemma en söndag...


Annars har helgen varit lugn. Idag har vi bara suttit och jäst. Nu är M iväg och köper någon olja så vi ska kunna olja in en träbit han har tagit hem som vi ska använda som skärbräda. Sen ska vi laga lasagne, så gott, sen ska vi mysa ikväll.


Sen är det ganska skönt när man väl har bestämt sig. Det ska bli så roligt sen.


//C

Av C&M - 12 september 2009 21:11

Sitter och tittar på här är ditt liv och gäst är Micke Persbrandt. Rätt roligt program och Persbrandt är väldigt samarbetsvillig och berättar gladeligen. Det är kul, annars blir nog programmet väldigt långtråkigt. Det här blir nog ett program jag kommer kolla på, i alla fall de gånger gästerna är så öppna.


//C

Av C&M - 12 september 2009 11:50

Så sa M alldeles nyss. Vad fasen skriver man då? Shit, jag har ju inget spännande att skriva. Kollade på väderleksrapporter för kommande veckan nere i grekland... Ser inte så lovande ut. Jag hoppas verkligen att det hinner ändra sig till veckan efter, då vi åker till Grekland.... Det ser ju lovande ut på måndagen. Vad gör man annars på en ö Grekland om det är pisseväder?


Idag ska vi åka in till stan och gå på en marknad med massa mat från världens alla hörn. Den fanns i Borlänge när vi var där, men då åt vi inget. Det ska jag göra idag.


//C

Ovido - Quiz & Flashcards