Alla inlägg den 8 juli 2010

Av C&M - 8 juli 2010 22:38

Är det någon som har erfarenhet av att göra en innekatt till utekatt? Jag är mest rädd för att någon ska göra honom illa. Folk kan vara så grymma mot djur. Idag har mest gått runt här i området och kikat, men ju mer han går ut tror jag han kommer gå längre och längre bort. Han är nyfiken på det sättet.


11 arbetsdagar kvar till semestern. Fasen vad det känns som det är långt kvar. Vill ju ha semester nu! särskilt som vädret ska bli nästa vecka. Om två veckor blir det förmodligen regn och åska. Skulle inte förvåna mig. Men det gör inte så mycket. Semester är semester.


//C

Av C&M - 8 juli 2010 20:35

Nu gick det inte längre. Zlatan skriker dag ut och dag in. Så fort snöret han har som koppel tar stopp så skriker han. Han skriker så vi håller på att bli galna. Det gick inte mer. Nu har han inge koppel längre. Han strövar runt i området och är hispig. Ungefär lika hispig som M. Det är lite läskigt, han har ju varit innekatt i 8 år. Kan man lära en så gammal katt att bli utekatt? Vi måste försöka för det här skrikandet gör oss galna. Vi får hoppas att det går bra. Det som dock är lite jobbigt är att det finns en sandlåda här utanför. Zlatan älskar sin kattlåda och jag hoppas han inte försöker göra sandlådan till en jättekattlåda. Det är ganska läskigt. Hur ska det gå? Jagvill ju inte att grannarna ska irritera sig på honom. Stackars M, han är så nervös. Lille gubben, det kommer gå bra... hoppas jag...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards