Alla inlägg den 5 juli 2010

14

Av C&M - 5 juli 2010 23:27

14 arbetsdagar kvar till semestern =) 18 dagar...

Av C&M - 5 juli 2010 21:58

Fotboll är ett enkelt spel. 22 man jagar bollen i 90 minuter och tillslut vinner Tyskland.


//C

Av C&M - 5 juli 2010 21:31

Ikväll hände det äntligen. Den jobbigaste ungen häromkring var på Brutus idag så pass mycket att brutus rev ifrån. Äntligen!!!! nu håller han sig nog borta. Och gud va ungen började skrika. Vilka föräldrar talar inte om för sina barn att katter faktiskt kan bitas och att man ska vara försiktig. Varför brättar de inte det för barnen så de inte går på så mycket. Jag tycker inte det är min  uppgift att tillrättavisa andras barn. Dessutom var ungarna uppe på vår altan i två omgångar idag. Som förälder skulle jag skämmas ögonen ur mig om mina barn sprang upp på nån annans uteplats. Altanen tillhör lägenheten och är en del av det vi äger. Gräsmattorna tillhör allmänningen här men inte altanen. Den är vår. Det borde föräldrarna säga till sina barn! Jag tror inte de vill att jag ska sitta på deras uteplats utan att fråga om lov.


Det är klart att det inte är kul att katten rev ett barn, men de måste också lära sig var gränsen går. Jag kan inte ställa mig och tjata på andras barn att de ska vara försiktiga. det måste deras föräldrar göra. Snacka om curlingföräldrar häromkring... de låter barnen göra precis vad de vill... det går mig på nerverna till den grad att jag vill flytta härifrån. Skrik och gap klockan elva på kvällen. Ordningsreglerna som säger att det ska vara tyst klockan 22 gäller tydligen inte de här föräldrarnas barn. Men om jag skulle spela hög musik klockan elva varje kväll i en vecka skulle inte våra grannar vara glada. konstigt det där...


//C

Ovido - Quiz & Flashcards