Alla inlägg den 24 januari 2011

Av C&M - 24 januari 2011 20:28

Idag blev jag upprörd. Vår bank är Swedbank. Där har vi våra lönekonton, bottenlån, topplån, privatlån, e-sparkonto, fondkonto och två pensionssparkonton. Ganska mycket affärer kan man väl säga. För att kunna göra sina bankärenden på nätet behöver man en liten dosa. En svart liten grej som man knappar in lite siffor på. Kan inte kosta mer än 20 spänn att tillverka. Vår ena dosa har kommit bort. Vi kan inte för vårt liv förstå var vi har lagt den. Därför åkte M idag till bankkontoret för att hämta ut en ny. Vet ni vad de snåla jävlarna sa??? Det kostar 250kr att få en ny. WTF?!?!?!?!? 250 spänn??? Så jävla mycket pengar som de tjänar på oss så ska de ändå ha 250kr när man behöver en liten jävla dosa. Nä fy, det tycker jag var riktigt snålt. Ok om vi bara haft ett lönekonto i banken, då hade jag förstått att det kunde kosta pengar men inte när man pumpar in pengar i banken varje månad. Fy 17!!!!!!

Dessutom skulle de verifiera att M var M... leg räckte tydligen inte. När gjorde du ditt senaste köp? Hur mycket får du i lön i morgon?? Vilka jävla frågor!!


Nu till nåt trevligare. Jag blev glad idag. Lättad. Lönen blev inte så illa som jag trodde.


//C


Ovido - Quiz & Flashcards