Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av C&M - 30 augusti 2010 21:42

Det jag stör mig alldeles förskräckligt på när man ser debatter är att de som debatterar absolut inte lyssnar på varandra. Eller så gör de det men ignorerar vad den andra säger. De kan stå och prata om två olika saker, men ändå tjafsa emot varandra. Det stör mig nåt enormt. För de som ska bestämma sig för vad de ska rösta på hjälper det ju inte att de inte kan prata om samma sak. Idioter!! Dessutom hörde jag Jan Björklund sitta och prata i morgonsoffan i SVT i morse. Han sa att de ska höja studielånen. Why?? Jättebra! ge ungdomarna mer studieskulder. Det är jättebra. Han motiverar det med att när man är i 20års åldern behöver man cash! Bra! ge studenterna mer pengar att bränna, och sen när de inte har nåt jobb eller ett lågavlönat förstajobb ska de betala av ett skyhögt studielån... Nä, jag tycker inte det är en särsklit bra idé. Höj studiebidraget istället. Vidare uppstod någon fråga om varför lågavlönade inte köper fastigheter. Det skulle de stävja genom att hålla låga räntor. Ja, det är ju de höga räntorna som gör att lågavlönade inte köper hus.... eller? Kan det kanske vara höga huspriser och höga kontantinsatser eller kan det vara att de inte tjänar tillräckligt bra?? Nä, låga räntor gör att alla springer och köper hus...


Förut var jag engagerad i politik, och har alltid följt valrörelsen men nu är det nåt som gör att jag inte orkar. Det kan vara för att inget någon säger kan få mig att ändra hur jag kommer rösta. Då blir det ointressant. Jag kan av princip inte gå över till det andra blocket. Det går inte. Allt handlar om grundläggande värderingar och jag tycker inte man kan hoppa mellan de två blocken. That's it!


//C

Av C&M - 30 augusti 2010 20:49

... och hittar ingenting!!!! Fasen va internet är tråkigt. Kolla fejjan, kolla bloggen, kolla aftonbladet och några fler tidningar. Uppdatera sig på några bloggar sen är det klart. Finns inget mer att göra... trööööök... det man kan göra är att spela spel på fejjan som man kan bli så dödligt irriterad på. Hatar spelen!!!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards