Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Det jag stör mig mest på inför valet...

Av C&M - 30 augusti 2010 21:42

Det jag stör mig alldeles förskräckligt på när man ser debatter är att de som debatterar absolut inte lyssnar på varandra. Eller så gör de det men ignorerar vad den andra säger. De kan stå och prata om två olika saker, men ändå tjafsa emot varandra. Det stör mig nåt enormt. För de som ska bestämma sig för vad de ska rösta på hjälper det ju inte att de inte kan prata om samma sak. Idioter!! Dessutom hörde jag Jan Björklund sitta och prata i morgonsoffan i SVT i morse. Han sa att de ska höja studielånen. Why?? Jättebra! ge ungdomarna mer studieskulder. Det är jättebra. Han motiverar det med att när man är i 20års åldern behöver man cash! Bra! ge studenterna mer pengar att bränna, och sen när de inte har nåt jobb eller ett lågavlönat förstajobb ska de betala av ett skyhögt studielån... Nä, jag tycker inte det är en särsklit bra idé. Höj studiebidraget istället. Vidare uppstod någon fråga om varför lågavlönade inte köper fastigheter. Det skulle de stävja genom att hålla låga räntor. Ja, det är ju de höga räntorna som gör att lågavlönade inte köper hus.... eller? Kan det kanske vara höga huspriser och höga kontantinsatser eller kan det vara att de inte tjänar tillräckligt bra?? Nä, låga räntor gör att alla springer och köper hus...


Förut var jag engagerad i politik, och har alltid följt valrörelsen men nu är det nåt som gör att jag inte orkar. Det kan vara för att inget någon säger kan få mig att ändra hur jag kommer rösta. Då blir det ointressant. Jag kan av princip inte gå över till det andra blocket. Det går inte. Allt handlar om grundläggande värderingar och jag tycker inte man kan hoppa mellan de två blocken. That's it!


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards