Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Min historia

Av C&M - 23 december 2010 21:55

Är du en person som inte tycker om att lyssna på klagomål så ska du stänga ner den här sidan nu. I det här inlägget kommer jag att klaga och gnälla en del på SJ, Trafikverket och regeringen.


Det är kvällen den 22 december 2010. Jag tänker åka till min mamma i kalmar för att fira jul. Något jag gör varje år. Förra året gick det ganska bra. Tåget kom iväg i tid och i slutändan blev jag nog 2 timmar sen. Därför tänkte jag att det blir nog inte värre i år. De tidigare åren när jag har åkt ner hit har det aldrig varit några problem. Vad är det som har hänt de senaste två åren?


SJ skyller på Trafikeverket och Regeringen. Trafikverket skyller på regeringen. Regeringen då? De bara beklagar att det blir såhär. Beklagar?? BEKLAGAR!!!! Vad hjälper det? hur har de tänkt? att vi är på väg mot en global uppvärmning som gör att vintrarna kommer försvinna. Därför behöver vi inte rusta järnvägarna för vintern. Ibland undrar man hur de tänker.


Klockan 18.21 skulle tåget gå. Kl 18.15 hade vi fortfarande inte fått upp någon information på stora tavlan på centralstationen.  Men efter några minuter till kom det upp, berkänad avgångstid 19.30 Jaha... kul.... ja, ja tänkte jag. På nåt sätt kommer jag nog iväg. klockan blev 19.30 inga förändringar på tavla.. 19.35 kom det upp: ny avgångstid 19.45 Irritationen växer... kl är 19.45 inget tåg. ingen ny avgångstid. 19.48: ny avgångstid 19.55 Då kom tåget. Strax efter 20 kom vi iväg, 1 timme och 40 minuter försenade.


Under resans gång går vi till och från på halvfart så vi kom till Alvesta halv tolv. På tåget fick jag reda på att vi som skulle vidare till kalmar skulle få vänta på ett annat tåg som redan var försenat. Jag hade trott att vi skulle få sätta oss på en buss och komma iväg direkt. Men nej. Det kunde inte SJ fixa. Nu skulle vi vänta i 40 minuter på ett annat tåg. 00.20 skulle det gå. Gjorde det det? Nej! 00.15 kom det upp på tavlan, ny avgångstid 00.25 Visst är det härligt när de ändrar med 5-10 minuter åt gången... så man står och väntar... och väntar.... när det inte kom nån ny avgångstid gick alla ut och trodde att nu kommer tåget. ca 00.30 kom det en ny tid... 00.35 Nu stod vi ute och väntade. Inget tåg. Jag fryser! 00.40 inget tåg... JAG FRYSER!! Står fortfarande utomhus... Rätt vad det är dyker tåget upp. Skitigt och jäkligt. Ölburkar och äckel. Det märks att ett gäng danskar hade suttit i vagnen... Tåget rullar inte i full hastighet. Ca klockan 02 är jag framme i Kalmar. Då har min snälla mamma släpat sig ner för att hämta mig vid tåget.

3 timmar och 10 minuter efter den utlovade ankomsttiden. Fy fan vad trött jag var. Och vad trött jag har varit idag. Det har inte varit roligt...


Ok, spåren är inte SJs uppgift. Att ett spår sprack utanför stockholm och gjorde att tågen inte kom fram är inte SJs fel. Vädret kan de inte heller rå på. Men de kan för fan se till att tågen är hela. eller har jag fel? De sa att anledningen till att vi blev så sena från början var att tåget var trasigt. Idioter!! Biljetterna är inte billiga. Ponera att snittet på en biljett är 1000kr, och att det sitter minst 200pers på ett tåg. Det betyder intäkter på 200.000kr per avgång. Sen kliver det av och på nya människor vilket gör att det blir ännu mer intäkter på varje tåg. Sen har jag ingen aning om hur många avgångar de har per dag men det är nog många. Så... det jag vill få ut av det här är att de tjänar jävligt mycket pengar så hur fan kan de ha så dåliga tåg??????


Trafikverket får sina pengar av staten... så..... Screw you regeringen och alla gamla regeringar som inte har satsat på järnvägen. De enda de gör är att beklaga det som händer. Dagens regering skylle rpå gamla sosseregeringarna... men nu har de suttit i snart 5 år men inga förändringar syns. De gör ju så mycket annat bra... Tex bygger ut vägnätet så vi kan släppa ut mer avgaser för att påskynda den globala uppvärmningen och slippa vinterproblemen med järnvägen. JÄVLA HITTEPÅ!!!! Sätt av mer pengar till järnvägen så det blir lite lättare att åka. och SJ... ska ni ta så jävla mycket betalt för era biljetter får ni för fan se till att tågen håller.


Så, nu är det slutklagat!


Nu ska jag slå in paket och sen ska jag sova. Imorgon är det julafton. Ska bli så mysigt. Hoppas bara jag får se Kalle i år.


Nu e de jul igen!!


//C


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards