Alla inlägg den 6 december 2010

Av C&M - 6 december 2010 20:33

I morgon ska vi till veterinären med våra katter. Känns läskigt. Zlatan har slagit av tippen på en hörntand och vi behöver kolla om det här hänt nåt farligt eller om det går bra att låta det vara. Samtidigt ska vi göra en undersökning på Brutus så vi kan försäkra dem... 9 och 10 år gamla... nu är det dags. Det är konstigt det där, jag har tänkt försäkra dem så många gånger, men de har ju alltid bott inne i en liten lägenhet där det inte finns så mycket att göra illa sig på. Tji fick vi. En tand avslagen och så måste man iväg. Zlatan kommer det inte vara några problem med. Han kommer svansa runt där som vanligt. Brutus däremot.... han hatar veterinärer och ställen han inte känner igen. Nu ska han till veterinären på ett ställe han aldrig varit på. Jättebra kombination. Första gången vi var hos veterinären var det inga problem med Bututs. Han var så snäll när veterinären kikade på honom och gav honom någon sorts spruta. Andra gången, när han skulle kastreras, var han också väldigt glad och snäll... Efter det.... inte så snäll. Nåt gick nog jäkligt fel vid kastreringen för efter den har han varit så jäkla elak när vi har varit där. Därför har vi aldrig vågat ta honom dit. Jag har sagt till M att han får ta med Brutus in. Jag vägrar följa med för jag blir så orolig att Brutus ska bitas eller göra nåt elakt. Veterinären hade sagt att han bara skulle klämma, känna och titta lite. Jag tror att när han ser Brutus kommer han bara vilja titta, inte klämma och känna. Usch vad orolig jag är. Och hur dyr kan Zlatans avslagna tand bli? Kul såhär i juletid!


//C

Ovido - Quiz & Flashcards