Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Tidernas löjligaste VM?

Av C&M - 7 december 2010 19:43


Om dom envisas med att spela VM i fjollbandy så kan dom väl korta ner turneringen? Tänk om man sett de här siffrorna i ett hockey- eller fotbolls-VM:

Lettland         - Polen            6-0

 (2-0,1-0,3-0)                         

 Australien       - Estland         4-18

 (0-9,2-5,2-4)                         

 Schweiz          - Singapore       37-0

 (13-0,13-0,11-0)                      

 Kanada           - Danmark          6-4

 (3-1,3-1,0-2)                         

 Tyskland         - Sverige         1-21

 (0-6,1-6,0-9)                         

 Ryssland         - Finland         2-14

 (2-5,0-2,0-7)                


Det är ju skrattretande. Kan inte Sverige, Finland, Schwiez och Lettland träffas en helg, lotta semifinaler på lördagen och sen spela final (Sverige-Finland) på söndagen och sen åka hem? Nu ska stackars Australiensare åka runt halva jordklotet för att få pisk och bli förnedrade med 39!!!-1 mot Sverige och stackars Singaporianer åka till kalla Finland och släppa in 37!!! mål på 60 minuter. Det är alltså mer än ett mål varannan minut! Innebandy är en hobby och ska spelas i en gympahall med stenhårda ribbstolar som sarg, basta!


I övrigt gick veterinärbesöket bra idag men tror C kommer skriva mer om det inom en snar framtid.


Nu tar vi tre poäng ikväll Leksand!!


//M

 
 
Gyrot

Gyrot

13 december 2010 14:43

Jag håller med om att det känns lite krystat att kasta med alla länder som hört talas om sporten, men innebandyvänner drar med viss rätt upp de tidiga OS-turneringarna i ishockey där USA slog Schweiz med 29-0 och Kanada slog tjeckerna med 15-0 o.s.v

http://www.gyrot.se

C&M

13 december 2010 21:45

Att de sanna vännerna till innebandyn drar paralleller till tidiga hockeymatcherna i OS förstår man, men kanske ska ta lite lärdom i dessa moderna tider och dela upp i olika VM á la hockeyn. Det borde ju få innebandyn mer jämn i längden för jag tror inte i ärlighetens namn att det stackars "Brucarna" lär sig ett smack av att förlora med 39-1 mot Sverige. Hörde även idag på jobbet att Australiens "bäste" spelare lirar i Kungsängens div 2 lag. Kanske säger lite om kvaliteten av innebandyn i Australien. I övrigt så känns det som Finland tagit över helt i innebandyvärlden.//M

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards