Alla inlägg under november 2010

Av C&M - 17 november 2010 17:34

Jag såg i nån tidning att Mårtensson sagt att han vann fajten... eller han förlorade inte i alla fall. Då tänkte jag att: oj, han måste ha varit riktigt stor och stark... Sen såg jag slagsmålet. Stackars Mårtensson... vilken livlig fantasi han har. Jag vet inte hur många träffar Jean-Luc (love the name) fick in... tror jag räknade upp mot 15... men mårtensson fick in en eller två. Han fick tillslut sätta ett fälleben på Jean-Luc för att få honom att ramla och således få stopp på honom. Nä... Mårtensson vann inte fajten... men han fick slut på den.


Sen ska jag nog poängtera att jag egentligen inte tycker om såna här slagsmål. Jag förstår inte att man lagligt kan få puckla på varandra på isen, men om man gör samma sak på stan får man sitta inne ett tag.... inte bara 5+20 och matchstraff...


//C

Av C&M - 16 november 2010 21:48

Idag har vi varit och tränat. Oj vad det kommer göra ont i morgon. Jag höll faktiskt på att kräkas lite, och fick blodsmak i munnen. Vi tittar på Biggest Loser varje dag och tänkte idag att "fan, Jillian skulle vara stolt över mig nu"... haha!


Efter träningen åt vi mumsig chili con carne. Gott, gott! Vi har hittat en hemlig ingrediens för att göra den top notch!


Nu? Cougar town, sen... the middle...


//C

Av C&M - 15 november 2010 21:31

Inatt hade jag riktigt svårt att somna. Låg vaken länge men somnade förmodligen av en liten stund och hade inte riktigt koll på tiden. Jag hade länge stört mig på att M lät, det lät som han höll på att greja med PSPt och for runt och grejade. Så när jag inte kunde somna ordentligt (trodde jag) klev jag argt upp ur sängen för jag behövde kissa. Jag röt till mot M lite också, att han skulle ligga stilla och sova. Då hör jag en nyvaken röst säga: Vaddå? vad har jag gjort? Då ser jag att klockan är typ ett och att jag hade somnat av ett tag och under den tiden hade M somnat och lät inget alls.


Sorry älskling


//C

Av C&M - 14 november 2010 17:49

Idag gör jag makaronipudding. Gottis! Fast jag hade ingen purjolök så det blev vanlig gullök och ingen skinka eller vanlig korv så det är makaronipudding med chorizo i. Det gillar M. Makaronipudding åt vi ofta när jag var liten. Min mamma gör en mean pudding. Nu väntar jag bara på att maten ska bli klar.


Idag har vi rensat vårt förråd. Det blev en del plats över där inne, så nu ska vi försöka göra oss av med vårt shurguardförråd och spara in lite pengar på det. I det har vi bara massa skräp, kartonger (nån som vill köpa ett tiotal hopfällbara flyttkartonger?) skidor, en trådkorg, Ms hockeytrunk och sommardäcken. Skräpet bör vi kunna slänga. Likaså kartongerna om ingen vill ha dem. Det är väl skidorna, hockeytrunken, golfbagarna och sommardäcken vi ska spara. Däcken har vi hittat förvaring till. Tack så mycket! bagarna går in i vårt förråd här inne nu, likaså skidorna. Det största problemet är hockeytrunken. Den luktar så illa. Vi vill ju inte ha den inne i lägenheten. Jag hoppas M kan hitta på nåt bra om han nu ska spela hockey i vinter.


Såhär på söndagskvällen saknar jag Tabatha's salon take over. Det var riktigt bra TV när det gick förra vintern. Det bästa va att när hon skulle säga salon så skippade hon alltid a:et så det blev slon... Wunderbar!


//C

Av C&M - 14 november 2010 12:11

Idag är det fars dag. Jag pratade med min pappa nyss och han hade vunnit två nya trisslotter på de han hade fått av mig. Det var kul! Annars så brukar jag inte ha så stort förtroende för såna där lotter men de är jäkligt roliga att skrapa. När de började komma med det där att man kan skrapa fram tv-apparater och får åka till tv och skrapa fram massa pengar (i början på 90-talet tror jag) skrapade jag fram tre tv-apparater. Men då tror jag att man fick skicka in lotten så gjorde de en dragning så fick någon komma till tv. Jag hoppas verkligen det var så annars blir jag riktigt ledsen.


Nu ska vi äta lurre snart. Lite makaroner och knaperstekt bacon. Jättenyttigt! Vi sparar makaroner till makaronipuddingen vi ska göra ikväll sen också. Nästa vecka ska vi börja träna så det gäller väl att unna sig lite extra nu innan man börjar hålla igen. Fast det kommer väl bara funka fram till jul, sen blir det ju massa goda onyttigheter igen. Min favvo på julbordet är mammas revbenspjäll och lax och ål. MUMS!!!!!!! Efter maten är ris a la malta ytterligare favvo. Jag är mycket svag för grädde.


Nu? Mat!


//C

Av C&M - 13 november 2010 00:11

Det är så typiskt. Jag har varit så trött hela dagen. Det blev en sen kväll med tupperwareparty igår och ett par glas vin så dagen har inte varit den lättaste. Sent igår, upp vid 6.20 idag och jobba över lite för att jobba igen tid. men nu när jag ska sova så är jag inte trött. jag har varit trött hela kvällen men nu.... nä... kommer säkert ta en halvtimme innan jag somnar.


ja, ja... god natt


//C

Av C&M - 12 november 2010 20:50


//C

Av C&M - 12 november 2010 20:32

Det känns ganska bra nu. Idag fick jag höra nåt som gjorde mig glad. Det kan jag leva på länge.


Nu tittar vi på Idol. Trots att jag är medelålders nu så tycker jag ändå att Idol är förbannat kul. Nån gång när vi hade den finska tv-kanalen YLE dök vi på finska IDOLS. Jag lovar, de sjöng bara på finska och hårdrock. Det var inte särskilt bra måste jag säga.


Flippar över på Doobidoo ibland. Maria Montazami är där. Hon är för jäkla söt.


Det här är för jäkla roligt:



//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards