Alla inlägg den 17 november 2010

Av C&M - 17 november 2010 22:54

Onsdagar är ganska fullspäckade tv kvällar hos oss, eller alla kvällar är ganska fullspäckade..... men i alla fall... jag hade inte riktigt tid med att titta på lanskampen mellan sverige och tyskland men vi slog över några gånger och kollade. Det vi slogs av varje gång var hur jääääääääääääääkla tråkig matchen var. Herregud!! Vad gjorde dom... Inte ett enda avslut på mål under hela matchen. Jag tycker verkligen synd om de som hade betalat pengar för att gå och titta. Det var en riktigt tråkig och ganska dålig match med ställningskrig på mitten och försvarsinriktade lag. Jag trodde det nya landslaget skulle handla om anfallsfotboll och attityd (what?) men jag tyckte mig inte se så mycket av det. Fast 4-0 förlusten (eller blev det mer) mot Holland sände väl ut lite signaler om att jobba på försvarsspelet kanske....


//C

Av C&M - 17 november 2010 17:34

Jag såg i nån tidning att Mårtensson sagt att han vann fajten... eller han förlorade inte i alla fall. Då tänkte jag att: oj, han måste ha varit riktigt stor och stark... Sen såg jag slagsmålet. Stackars Mårtensson... vilken livlig fantasi han har. Jag vet inte hur många träffar Jean-Luc (love the name) fick in... tror jag räknade upp mot 15... men mårtensson fick in en eller två. Han fick tillslut sätta ett fälleben på Jean-Luc för att få honom att ramla och således få stopp på honom. Nä... Mårtensson vann inte fajten... men han fick slut på den.


Sen ska jag nog poängtera att jag egentligen inte tycker om såna här slagsmål. Jag förstår inte att man lagligt kan få puckla på varandra på isen, men om man gör samma sak på stan får man sitta inne ett tag.... inte bara 5+20 och matchstraff...


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards