Alla inlägg den 5 maj 2011

Av C&M - 5 maj 2011 17:53

Är inte hockey-VM rejält på dekis? Spelas varje år och man minns ändå inte vem som vann föregående år. Märkligt.

Men ändå så blir jag besviken när NHL-stjärnorna tackar nej en efter en. Senast i raden, Nicklas Bäckström, om nu radiosporten har rätt. Alla andra sk. stjärnor ställer upp och förtjänar sitt lands kärlek. Ovetjkin ställer upp för ryssland. En kanonförstärkning för dom.


Så varför har "stjärnsvenskar" i NHL så svårt för att ställa upp för Sverige och få lite kärlek från sitt modersland? Lundqvist verkar skylla på att inte Rangers vill släppa honom men då undrar man varför de släpper iväg amerikaner och kanadicker till VM utan problem? Nåt verkar snett.


Om jag fått ett samtal av Per Mårts som bad mig vara med och representera Sverige i ett VM skulle jag tackat ja innan han sagt meningen klart! Skulle se det som en chans till revansch för ett misslyckat slutspel....Men det är ju bara jag....Och jag kom ju aldrig dit tyvärr....


Nu ska vi och lyssna på orgelmusik....igen...men den här gången håller jag tummarna för att det ska bli så bra som jag hoppas....


//M

Ovido - Quiz & Flashcards