Alla inlägg den 9 mars 2011

Av C&M - 9 mars 2011 23:00

Pontusbadet i Luleå

En pojke ~6 kommer in i damernas omklädningsrum med sin korta och kraftiga mamma. Pojken får syn på en stor och röd gammaldags våg och blir alldeles överväldigad. Mamman går fort förbi medan pojken stannar framför vågen.
Pojken: Wow! Mamma vilken våg!
Pojken ställer sig på vågen och väger sig.
Pojken: Wow, mamma kom hit!
Mamman är tyst.
Pojken: Mamma kom får du se!
Mamman går dit.
Pojken: Du måste stå på vågen mamma!
Mamman (hyssjande): Nä, kom nu.
Pojken (skriker): Nej du måste!
Mamman ställer sig försiktigt på vågen. Pojken blir grymt imponerad.
Pojken (skriker högt): Wow mamma! Över 100 kilo!


Helt underbart!!


//C

Av C&M - 9 mars 2011 22:51

Nu har det gått en och en halv vecka med vår GI satsning och det har ju som sagt gått ganska bra. Nåt kilo ner. Men det som märks mest är trötthet. Det måste vara kroppens avsaknad av kolhydrater som gör mig så trött. Det har väl inte börjat plocka energi från fettet än så jag är bara trött. Har hur svårt som helst att komma igång på gymet. Benen är som gelé och det finns ingen riktig kräm i dem. Det är inte så roligt men jag antar att det är en övergångsperiod och att det kommer ge med sig. Nåt sötsug har jag inte. Det är skönt. Fast egentligen har jag aldrig haft det. Godis har inte varit min grej. Jag är mer förtjust i bakverk, tårtor och bakelser och sånt. Mmmm donut.... Åt mig en semla igår. Det var gott, men nu blir det inget mer sånt. Här ska tappas vikt. Det sköna med GI är att man får äta tills man är mätt. Jag är så van vid att om man ska gå ner i vikt ska man äta runt 1500 kalorier per dag. Pressen blir enorm... oj nu tog jag för mycket mat och överskrider gränsen.... Visst, jag äter kanske inte mer än 1500 kalorier idag heller eftersom jag inte äter kolhydrater, men bara att känna att "fasen jag får äta det här tills jag är mätt" är en helt fantastisk känsla. Det känns inte som man kämpar med att gå ner när man faktiskt får äta tills man blir mätt. Nu ska jag inte överdriva heller, att äta 3 portioner funkar ju inte. När man äter mycket protein så blir man mycket snabbare mätt än när man kör mycket kolhydrater till. Märkligt.


Nu är det sovdax!


//C

Presentation

Omröstning

Röstade du på Sverigedemokraterna?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards