Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Nu sjönk Northug igen

Av C&M - 6 mars 2011 22:41

I början när Petter Nortug slog igenom hade jag väldigt svårt för hans stil. Sedan växte han och blev nån som drog upp intresset för längdskidåkningen som, om vi ska vara riktigt ärliga, hade blivit ganska ointressant. Han var rolig och utmanande och en riktigt bra skidåkare. Förra året var han kanonbra. Iår har han inte varit lika bra, men på något sätt lyckas han vinna ändå. Det är stort. MEN........ När man beter sig som en skit, en stor jävla skit, så spelar det ingen roll hur duktig man är. Man är fortfarande en stor jävla skit. Det stör mig något enormt. Jag tyckte så synd om honom när det gick dåligt i början av säsongen för jag vill att det ska gå bra för honom. Eller rättare sagt ville. Nu är han bara larvig. Vad var det där i stafetten? Skulle det va kul? Av vad jag kan utläsa ur norska tidningar så tycker inte ens norrmännen att det är så himla kul. Men det är väl som vår storstjärna (ja, han är en storstjärna, Northug är mest känd i skidkretsar) Zlatan. Sverige är delat i två läger när det gäller honom, det lär väl va samma sak i Norge.


Så ser man lilla Hellner stå där, efter att återigen ha misslyckats med att slå Northug. Och han ser så ledsen ut pojken. Han är ju så duktig skidåkare. Han är bättre skidåkare än Northug men mycket sämre spurtare och sämre taktiskt. Hellner gick ju går ju dock från mästerskapet med 1 individuellt guld. Det måste va härligt. Vi har ett väldigt bra lag, tyärr var inte alla i toppform som de var på OS. Då hade inte Norge en chans mot vårt lag!


Petter Northug sjönk i mina ögon i det här mästerskapet. Han, och många norrmän, måste ha ett jättestort lillebrorkomplex när de känner ett sånt enormt behov av att håna Sverige och svenskar. Det är nästan synd om dom...


//C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av C&M - 11 februari 2012 20:58

Jag går runt på stan och känner sig som världens tjockaste och fulaste människa. Så går jag in i en provhytt och ser nån i spegeln som faktiskt inte ser så jävla tjock ut... tänker hm... hon ser ju nästan, men bara nästan, ok ut... undrar hur det kän...

Av C&M - 16 oktober 2011 17:21

För två år sedan skrev jag här om att jag va rädd för att en Irit va på gå... Den där jäkla iriten verkar gå som ett klockspel... eller vad man nu säger... Den här helgen fick jag en igen. Den verkar gå på schema. Förra året hade jag inflammationen i...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:42

Det här är roligt. Katten påminner så jäkla mycket om Brutus...   //C ...

Av C&M - 15 oktober 2011 00:19

Det är bara att inse att man blir äldre... Fy fan va tråkigt det är! Att inse att jag spenderade mina twenty something med att vara tjock som en blobb känns ju sådär lagomt kul också. Nu får man liksom göra det man kan för att inte se ut som 7 svåra ...

Av C&M - 8 september 2011 21:27

Usch och fy va tragiskt. En så ung människa och ett sånt förjävligt öde. Jag kan inte ens försöka börja förstå vad hans familj går igenom just nu. Han verkade vara en ganska skön kille. Jag har två minnen av honom som står i särklass från alla andra....

Ovido - Quiz & Flashcards